در دهه فجر صورت می‌گیرد

اجرای 87برنامه مختلف در سیستان و بلوچستان/حضور مسئولان در 10 نقطه شهر زاهدان برای رفع مشکلات مردم

7 بهمن 1397 ساعت 17:14

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: در طی دهه فجر امسال، 87عنوان برنامه مختلف توسط کمیته مساجد ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان اجرا می شود.


به گزارش زاهدنیوز، حجت‌الاسلام مهدی پودینه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: 87 برنامه فرهنگی، ورزشی، جشن و پرسش‌ و پاسخ در دهه مبارک فجر در مساجد سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کمیته مساجد متولی برگزاری جشن‌ها و مراسماتی است که به مناسبت دهه فجر در مساجد برگزار می‌شود، ادامه داد: این برنامه ها شامل اجرای سرود انقلابی دو هزار نفر در استان، اجرای طرح 40مسجد40چراغ هدایت در 40مسجد سیستان و بلوچستان، برگزاری مسابقات ورزشی، توزیع تجهیزات در بین مساجد، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ خدمات 40ساله نظام با مسئولان استانی و شهرستانی، برگزاری گفتمانهای دینی، برپایی کرسی و محافل انس باقرآن کریم و نمایشگاه کتاب و غیره می شود.
وی تصریح کرد: امسال هم به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و چهل سال خدمات نظام برنامه های ویژه ای برای اجرا در نظر گرفته شده است.
وی خاطر نشان کرد: علت این که عدد ۴۰ به این اندازه امسال پر رنگ شده، ریشه در آیات و روایات دارد چرا که عدد ۴۰ نشانه رشد بلوغ فکری و کمال است،پیامبر مکرم اسلام هم در سن چهل سالگی به پیامبری مبعوث شدند.
وی افزود: انقلاب ما پخته شده و دشمن نیز روی این موضوع برنامه‌ریزی کرده تا ضربه سختی به انقلاب بزند و تمام تلاش خود را می کند تا انقلاب به سالروز پیروزی خود نرسد.
سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مراسمات محوری ما برگزاری مسابقه استانی مدهامتان است که ۲۵بهمن ماه با حضور هزار و 600 شرکت کننده اعم از شیعه و سنی در رشته های مختلف روخوانی، حفظ، تفسیر و غیره در شهر زاهدان برگزار خواهد شد و البته این دوره رشته هنری با موضوع نقاشی نیز به این مسابقات اضافه شود.
انتهای پیام/


کد مطلب: 56857

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdca0anm.49nim15kk4.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir