افزایش ۱۰ برابری بودجه سال آینده شهرداری زاهدان

18 اسفند 1392 ساعت 19:25

رئیس کمیسیون طرح و برنامه شورای شهر زاهدان گفت: بودجه سال آینده شهرداری زاهدان نسبت به امسال، ۱۰ برابر افزایش داشته است.


به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی شهرداری زاهدان، محمدامیر براهویی اظهار کرد: ایجاد شرایط لازم برای افزایش رفاه و آسایش تمامی شهروندان، یکی از وظایف شورای شهر است که در این زمینه به کمک و همیاری همه جانبه مردم و مسئولان نیاز داریم.

وی افزود: از آنجایی که شهرداری یکی از موسسات غیرانتفاعی به شمار می‌رود بنابراین تامین هزینه‌های مربوط به ارائه خدمات از طریق کسب درآمدهای تعریف شده در بودجه امکان‌پذیر است.

رئیس کمیسیون طرح و برنامه شورای شهر زاهدان بیان کرد: اخذ عوارض از مهم‌ترین منبع درآمد شهرداری‌هاست به همین دلیل همکاری مردم در این زمینه می‌تواند در راستای اجرایی شدن برنامه‌های شهری بسیار تاثیرگذار باشد.

براهویی به تصویب بودجه سال 93 شهرداری زاهدان توسط شورای شهر اشاره و عنوان کرد: بودجه، شاهرگ حیاتی هر سازمانی است بنابراین سیاست‌گذاری‌های شورای شهر در این زمینه براساس منویات رهبر معظم انقلاب و سند 20 ساله بوده است.

وی اضافه کرد: بودجه باید به صورت واقعی بسته شود و یکی از دلایلی که گاهی اوقات سبب عدم تحقق بودجه‌ها و یا ایجاد مشکلات در این زمینه می‌شود، عدم انطباق بودجه با واقعیات است که خوشبختانه برای بودجه سال 93 شهرداری به این موضوع به صورت ویژه‌ای توجه شده است.

رئیس کمیسیون طرح و برنامه شورای شهر زاهدان تصریح کرد: در بودجه سال آینده شهرداری به هویت بخشی و ارتقای سیما و منظر شهری و توسعه فضای سبز نیز توجه شده و با این رویکرد بودجه مورد نیاز تدوین و تصویب شده است.

براهویی عنوان کرد: بودجه سال آینده شهرداری زاهدان نسبت به امسال، 10 برابر افزایش داشته است و با رقم 208 میلیارد تومان به تصویب شورا رسیده است یعنی با افزایش 18 درصدی همراه بوده است که از این مقدار مبلغ 156 میلیارد تومان متعلق به خود شهرداری و پنج منطقه تعریف شده آن است و مابقی آن مربوط به سازمان‌های وابسته به شهرداری است.

وی از وابستگی مالی شهرداری‌ها به اخذ عوارض انتقاد کرد و افزود: شهرداری‌ها به ویژه در مناطقی که هیچ‌گونه کرانه اقتصادی، صنعتی و منابع درآمدزایی پایداری ندارند این وابستگی به شدت سبب ایجاد مشکلاتی برای آن‌ها شده است و شهرداری زاهدان نیز دچار همین مسائل است.

رئیس کمیسیون طرح و برنامه شورای شهر زاهدان با تاکید بر ایجاد منابع پایدار درآمدی برای شهرداری‌ها، اظهار کرد: بودجه سال آینده شهرداری بر اساس رویکرد تامین منابع پایدار و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تنظیم شده و ما امیدواریم مسئولان ارشد استان شرایط را به نحوی فراهم کنند که سبب رغبت و تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت با شهرداری در طرح‌های مختلف شود.

براهویی گفت: از همکاری استانداری و استاندار در زمینه حل مشکلات مالی شهرداری زاهدان تقدیر کرده، و موضوع وصول مطالبات شهرداری زاهدان از دستگاه‌های مختلف که رقم بسیار درخور توجهی است به شدت مورد توجه ما و استانداری قرار گرفته است و در لایحه وزارت کشور و کل کشور این موضوع نیز پیش‌بینی شده است که در صورت تحقق این لایحه حتی با وصول 10 درصد از مطالبات شهرداری می‌توان تغییرات شگرفی را در سطح شهر به وجود آورد.

وی بر کاهش هزینه‌ها و تاثیرات آن در امور مختلف تاکید و بیان کرد: کاهش هزینه‌ها خود به نوعی یک درآمدزایی است و باید این موضوع در تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌ها نهادینه شود اما این امر بدون فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز امکان‌پذیر نیست.

رئیس کمیسیون طرح و برنامه شورای شهر زاهدان با بیان این‌که شورای شهر مختص شهرداری نیست، افزود: برنامه‌ریزی برای آماده ساختن زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه شهر زاهدان در قالب سندی راهبردی با اختصاص بودجه لازم نیز جزو وظایف شوراست.

براهویی بر توزیع عادلانه خدمات در شهر تاکید کرد و گفت: شهرداری یک بخش از توسعه شهر را در دست دارد و بقیه دستگاه‌ها نیز باید در این راه به اندازه وظایفی که دارند شهرداری را یاری کنند چراکه مشارکت مردم و تمامی مسئولان در کنار هم سبب خواهد شد تا برنامه‌ها و پروژه‌های تعریف شده برای تمامی دستگاه‌ها به موقع و به نحو مطلوبی اجرا شوند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 31377

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdca0ene.49n6015kk4.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir