هزار و یک ترفند بی‌بی‌سی فارسی برای ترساندن ایرانیان از واکسن/ رسانه‌هایی که برای ایران آرزوی مرگ می‌کنند!

15 شهريور 1400 ساعت 14:40

بی بی سی فارسی در کنار همه شبهه افکنی ها علیه واکسن های ایرانی، از برنامه فریب را برای ترساندن مردم ایران نسبت به زدن واکسن غافل نمانده و تاکتیک های رسانه ای خود در این جبهه هم پیاده می کند.


به گزارش زاهدنیوز به نقل از یزدرسا، "کرونا" در دنیای امروز ویروسی ناشناخته می نامند و علم پزشکی با ان همه پیشرفتی که داشته هنوز نتوانسته در برابر آن  حرفی مطمئن و قطعی بزند، هر روز چهره اش تغییر می کند و با سویه های جدید خود ابعاد ناشناخته بیشتری را در اذهان دانشمند علم پزشکی می گشاید.

اما انچه همه علوم پزشکی و تجربه بین المللی به آن وافق است اینکه تنها راه مقابله با این موجود که جهانی را چالش کشیده "واکسیناسیون" است، کاری که تاکنون برای مهار بسیاری از بیماری های واگیردار نتیجه داده است.

با شیوع ویروس کرونا موضوع ساخت واکسن و اینکه چه زمان واکسن کرونا در دسترس مردم دنیا قرار می گیرد موضوعی بود که بسیار در خصوص ان بحث شد و هر روز کشورهای جهان درباره پیشرفت های خود در ساخت واکسن کرونا اخبار مختلفی را منتشر می کردند.

پس از گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا در دنیا، امروز واکسن مقابله با این بیماری تقریبا در دسترس قرار گرفته و همه کشورها واکسیناسیون خود را اغاز کرده اند و در تلاش هستند با تسریع در این امر ریشه این ویروس محنوس را در کشورشان بخشکانند.

ایران؛ پیشرو در واکسیناسیون

"ایران" از جمله کشورهایی است که سال های متمادی در ساخت واکسن در دنیا حرف ها برای گفتن دارد و توانسته در ریشه کن کردن بسیاری از بیماری ها چون کزار، دیفتری، سرخک، سرخچه، هپاتیت و فلج اطفال موفق عمل کند و خوش بختانه از روزهای اول شیوع کرونا ساخت واکسن این بیماری در ایران هم کلید خورد.

تمام ظرفیت ها وپتانسیل های کشور در زمینه واکسن سازی بسیج شدند تا در کمترین زمان به واکسن با ایمن سازی بالا دست یابند و تاکنون کم و بیش در این مسیر موفقیت های بسیاری خوبی به دست آمده است.

آیت الله رئیسی رییس جمهور سیزدهم وقتی دفتر ریاست جمهوری را خود تحویل گرفت منتظر تعیین وزرای کابینه خود نمایند و در اولین روز کاری خود با رای زنی های مستقیم با سران برخی کشورها روند واردات واکسن را تسهیل کرد و موج محموله های واکسن به کشور سرازیر شد بگونه ای که تنها بعد از یک ماه از تحویل دفتر ریاست جمهوری بزرگترین محموله 5هزار دوز واکسن کرونا وارد کشور شد.

 

عملیات فریب دشمن برای ایجاد ترس از واکسن

بعد از سرازیر شدن واکسن به کشور دو مسئله مطرح است که رئیسی در واردات واکسن چه کرد که روحانی از انجام ان ناتوان بود که در جای خودش به ان خواهیم پرداخت امام سئله دوم این است که چرا هم اکنون که انواع واکسن های مورد اعتماد خارجی و واکسن های تولید داخل در دسترس است عده ای سعی می کنند تا با فریب و ایجاد ترس مردم را از زدن واکسن منع کنند!

یکی از واکسن هایی که اعتماد مردم به آن زیاد است واکسن برکت است که رهبر معظم انقلاب نیز همین نوع واکسن را دریافت کردند اما اگر از کاربران پر و پا قرص فضای مجازی باشید، حتماً در چند وقت اخیر با انواع و اقسام ابهامات، شایعات و سئوالات درباره واکسن کووایران برکت و واکسن های وارداتی مانند سینوفارم چین برخورد کرده‌اید.

نگاهی به برخی مصادیق جنگ رسانه‌ای بی‌بی‌سی فارسی علیه واکسیناسیون و به ویژه واکسن کوو ایران برکت نشان می دهد اخبار تلویزیون BBC فارسی که مستقیماً واکسن کوو ایران‌برکت و در مجموع همه واکسن ها را هدف قرار داده‌، تاکتیک‌های تخریبی همه جانبه ای را در پیش گرفته است.

 

اخبار تخریبی تلویزیون BBCفارسی علیه واکسن به ویژه تخریب واکسن برکت براساس تاکتیک های پنهان‌کاری از طریق حذف، حمله و انهدام هدف، برچسب زدن (انگ زدن)، فرض پیشگیرانه، پخش برنامه‌هایی باارزش اسمی و به‌صورت ظاهری، کوچک شمردن محتوا، توازن نادرست، خودداری از پیگیری دسته‌بندی می شود.

همچنین پوشش ویژه اخبار منفی کرونا در ایران، نادیده گرفتن اولویت‌بندی سالمندان در تزریق واکسن، تحریف سخنان مقام معظم رهبری درباره عدم خرید واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی، اتهام‌زنی درباره توانایی نداشتن ایران در تولید واکسن، رعایت نکردن استانداردهای تست واکسن در مراحل انسانی و پوشش ندادن مشکلات ایجاد شده توسط آمریکا برای خرید واکسن برای ایرانیان از دیگر اقداماتی است که بی بی سی فارسی برای هجمه علیه واکسن کرونا در ایران پیش گرفته است که برای روشن شدن بیشتر به برخی از این موارد خواهیم پرداخت.

ترس از واکسن و تهدید صدها هزار ایران در معرض مرگ

متاسفانه وزیر بهداشت اخیر اعلام کرد یک چهارم واجدین شرایط به دلیل ترس از کرونا واکسن نزده اند و در بسیاری از شهرهای ایران تعداد قابل توجهی از افراد بالای 50 سال از عواقب واکسن می ترسند اما این خبر گویا ترسناک تر از زدن واکسن است چراکه این مسئله جان صدها هزار نفر را در معرض تهدید مرگ قرار میدهد.

در حالی فضا برای مردم در خصو زدن واکسن رعب اور شده که امارهای بین المللی از تاثیر جدی و قابل توجه واکسن بر وضعیت کرونا خبر می دهد با این حال رسانه هایی که سابقه دشمنی با ایران داشته اند و دارند به تبلیغات منفی خود علیه واکسن ادامه می دهند.

 

بی بی سی فارسی در کنار همه شبهه افکنی ها علیه واکسن های ایرانی، از برنامه فریب را برای ترساندن مردم ایران نسبت به زدن واکسن غافل نمانده و تاکتیک های رسانه ای خود در این جبهه هم پیاده می کند.

آنقدر این مسئله برای بی بی سی فارسی مهم است که حتی خبرهای برخی یافته های پژوهشی را که روزنه امید ایجاد می کند هم برای اثرگذاری منفی بر مردم ایران عمدا دستکاری می کند!

در بسیاری از شبکه های اجتماعی "تیتر اخبار" از محتوای آن بطور گسترده منتشر می شود؛ بی بی سی  هم با استفاده از همین تکنیک گاهی مطالب خلاف واقع و دروغ را در تیترهای خود به کار می برد.

 

این هجمه بی بی سی فارسی علیه واکسن در حالی است که رسانه های بین المللی در انتخاب تیترها و مطالب خود در مورد واکسن کرونا از اثرگذاری منفی روی مخاطب جلوگیری می کنند قابل تامل اینکه بی بی سی انگلیسی هم رویکردی کاملا متفاوت با بی بی سی فارسی دارد و در بخش اعظم خبرها به اثرات مثبت و بهبود شرایط با واکسیناسیون، اموزش ها و مقابله با دورغ های فضای مجازی اختصاص یافته است.

اخبار منفی علیه واکسیناسیون در بی بی سی انگلیسی با تاکید بر "استثنا بودن آن" پوشش داده می ود که مخاطب را از واکسن نترساند اما بی بی سی فارسی تعمدا تلاش می کند مخاطب ایرانی را نسبت به اثرگذاری واکسن ناامید کند.

حتی دستکاری ترجمه اخبار بی بی سی انگلیسی گاها با همبن هدف دنبال می شود مانند این نمونه:

 

چرا باید در رسانه‌های رسمی ما در مورد هر موضوعی شایعات پخش شود؟

همچنین حریری رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین در واکنش به شایعات درباره واکسن سینوفارم گفت:  در خود چین از همین واکسن استفاده می‌کنند، عمده واکسیناسیون در چین توسط سینوفارم یا ساینومک که مدل دیگری از واکسن‌های سینوفارم است. واکسن چینی که WHO یعنی سازمان جهانی بهداشت آن را تایید کرده، همین سینوفارم است. همه کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس هم از همین واکسن استفاده می‌کنند و خیلی زودتر از آن که به ایران وارد شود به این کشورها رفته است.

حریری همچنین در این باره توضیح داد: به قاعده امکان ندارد که این واکسن در خطوط مختلف تولید کیفیت متفاوتی داشته باشد، مانند بقیه داروها یا کالاهایی که تحت یک نام در خطوط مختلف تولید ساخته می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: مسئله اساسی این است که چرا باید در رسانه‌های رسمی ما در مورد هر موضوعی شایعات پخش شود؟

مسئولین واردکننده این واکسن که بخش عمده آن هم بر عهده وزارت امور خارجه بود بارها اعلام کرده‌اند که چنین موضوعی کذب است. منبع دیگری هم مبنی بر موثق بودن آن فعلا دریافت نکرده‌ایم.

تجربه جهانی در واکسیناسیون پیش رو ماست

محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا اظهار کرد: تجربه جهانی نشان داده واکسیناسیون می تواند این ویروس افسارگسیخته را به زنجیر بکشد و امروز این اثبات شده که هر کشوری که توانسته واکسیناسیون را به بالای 50 درصد جمعیت برسانند این بیماری کاملا تحت کنترل درآمده است و حتی در برخی کشورها چرخه بیماری کاملا متوقف شده است.

اطلاعات ناشی واکسیناسیون در انگلیس نشان می‌دهد که تزریق دوز

اول واکسن آسترازنکا مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را تا ۸۰ درصد کاهش می دهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: عوارض جانبی برای همه واکسن ها و داروها وجود دارد و هر واکسنی که دریافت بشود طبیعتا می تواند عوارضی داشته باشد مانند داروها، حتی استامینوفن هم دارای عوارض احتمالی است که این عوارض بعضا شناخته شده و بعضا ناشناخته است مانند داروی رانیتیدین که سال ها برای درمان زخم معده توسط پزشکان تجویز می شد اما بعدها مشخص شد این دارو احتمالا سرطان معده را افزایش می دهد و این دارئ از لیست داروها حذف شد.

کسانی که مردم را از واکسن می ترسانند "دشمن مردم" هستند

نوری شادکام عنوان کرد: زمانی که می خواهیم از این داروها و واکسن ها استفاده کنیم نیازمند نگاه جامع به شرایط هستیم که در حال حاضر بهترین مسیر و بهترین انتخاب چه هست؟ همین الان که روزانه بالغ بر 42 هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا می شوند و روزانه بیش از 600 نفر از بهترین مردمان این سرزمین جان خودشان را بخاطر این بیماری از دست می دهند شکی نیست کسی که واکسن و واکسیناسیون را زیر سوال می برد نمی توان واژه ای جز "دشمن مردم" برای او به کار برد.

نزدن واکسن 417 برابر احتمال مرگ را افزایش می دهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد اذعان کرد: تحقیقات در کشورهایی که واکسیناسیون صورت گرفته نشان داده که از میان 102 هزار نفر از دریافت کنندگان واکسن تنها 100 نفر مبتلا شدند و تنها یک نفر فوت کرده است اما همین تحقیق از میان 102 هزار نفر از کسانی که واکسن دریافت نکرده بودند نشان داد هزارو  637 نفر مبتلای شدید شدند که بعد از بستری 417 نفر ان ها فوت کردند و این به این معنا است که کسی که واکسن نزند 417 برابر احتمال مرگش افزایش می یابد.

هر چند تعلل دولت دوازدهم در واردات واکسن موضوع کمی نیست نمی تواند از کنار آن ساده گذشت و جا دارد دستگاه قضا حداقل ار مسببین این موضوع بازخواست کند اما هجمه رسانه های داخلی و خارجی برای بی اثر کردن تلاش دولت سیزدهم برای واکیسناسیون حداکثری نیز مسئله مهم تر است که باید هم مردم و هم مسئولین در برابر این هجمه ها قدرت دفاع داشته باشند و نگذارند فضای مجازی برای مرگ و زندگی ملت ایران تعیین تکلیف کند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 60357

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdca0eni.49nwm15kk4.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir