در گفت و گو با زاهدانه عنوان شد:

از پولداری مجلس ششم تا بی اعتباری و خشکسالی در مجلس نهم/ کمیسیون اجتماعی فعالترین کمیسیون مجلس

21 فروردين 1395 ساعت 9:11

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس ششم و هفتم بیشترین اعتبارات را در اختیار داشتند، گفت: متاسفانه در دروه ما علی رغم خشکسالی موجود، کمبود اعتبار و مشکلات بودجه ای نیز بسیار زیاد بود.


به گزارش زاهدانه، این پایگاه خبری در نظر دارد در آخرین روزهای پایانی مجلس گریزی به عملکرد نمایندگان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در زاهدان زده و وقایع و حواشی های این دوره از مجلس را در قالب نا گفته های کمیسیون ها، موانع و مهترین عملکرد این نمایندگان منتشر نماید، در تماسی که خبرنگار زاهدانه با نمایندگان این شهرستان داشت، ناصر کاشانی نماینده مردم زاهدان پاسخگوی اولین گزارش "حواشی بهارستان نهم" است.

ناصر کاشانی در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه با اشاره به اینکه وظیفه نماینده مجلس قانون گذاری و نظارت است، گفت: توجه به مسائل اقتصادی، تولیدی، سیاسی و برجام اهم مباحث و اقداماتی بود که در کمیسیون ها پیگیر آن بودیم.

وی با بیان اینکه کلنگ گاز رسانی در این خطه از کشور در دوره نهم اجرایی شد اما توفیق خدمت گذاری به مردم به طور کامل برایمان محقق نشد، افزود: هر چند در این راستا با کم و کاستی هایی مواجه شدیم اما توانستیم با رئیس کمیسیون انرژی، طرح های بودجه و محاسبات مجلس به گفت وگو بپردازیم و برای اولین بار سه هزار میلیارد مازاد بر صادرات و واردات اعتبار برای این پروژه در نظر بگیریم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بزرگترین مشکل مردم در استان بحث گاز و گاز رسانی است، اظهار داشت: اگر گاز، سوخت و انرژی ارزان در اختیار مردم و جامعه نباشد هیچ تولید کننده ای رغبت برای سرمایه گذاری نخواهد داشت لذا باید برای رسیدن به این هدف همه مسئولین تلاش کنند تا این پروژه به نتیجه برسد.

وی با اشاره به اینکه مجلس ششم و هفتم بیشترین اعتبارات را در اختیار داشتند، بیان کرد: متاسفانه در دروه ما علی رغم خشکسالی موجود، کمبود اعتبار و مشکلات بودجه ای نیز بسیار زیاد بود.

کاشانی ادامه داد: در طی این مدت با استفاده از ماده 180 توانستیم برای بهبود و ارتقای راه های روستایی، آب روستایی، ساخت مدرسه وغیره اعتبار کسب کنیم که نمونه آن تذکر به وزیر آموزش و پرورش بود که در پی آن امسال 370 میلیارد تومان برای ساخت مدارس بودجه ذکر شد.

وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه اجتماعی مردم کار و اشتغال است، گفت: از آنجایی که رسیدگی به این مشکل بر عهده ریاست جمهوری است اما چون این معضل اجتماعی مردم در اولویت بود آزمونی در سال 91 در سازمان فنی حرفه ای برگزار کردیم که افراد استخدام شدند ولی متاسفانه بودجه و اعتبار کافی نبود.

نماینده مردم زاهدان در پایان با اشاره به اینکه کمیسیون اجتماعی فعالترین کمیسیون مجلس بود، افزود: طرح های خوبی نسبت به دوره های قبل در این کمیسیون بررسی شد که رفع مشکلات حاشیه ای و آبرسانی به برخی از مناطق از مهمترین آن به شمار می آید.  


کد مطلب: 49738

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcaa0ny.49noe15kk4.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir