در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گرفت؛

عرضه داروهای گیاهی محلی توسط دو بانوی کارآفرین بلوچستانی

8 خرداد 1394 ساعت 8:01

دو بانوی کار آفرین بلوچستانی با عرضه داروهای گیاهی محلی توانستند در راستای اقتصاد مقاومتی گام مثبتی بردارند.


به گزارش زاهدانه به نقل از خط اول، اقتصاد مقاومتی را نخستین‌بار رهبر فرزانه انقلاب به عنوان یک تئوری اقتصادی برای مقابله با تحریم‌ها و متکی به تمام امکانات داخلی و بومی مطرح و وارد ادبیات اقتصادی کشور کردند و سپس نظریه‌پردازان در حوزه‌های مختلف به تعریف آن پرداختند.

بحث گیاهان دارویی چند سالی است باب شده و این را از عطاری‌هایی که در سطح شهر گسترش یافته می‌توان دریافت.
در همین زمینه و تبیین ارتباط اقتصاد مقاومتی و گیاهان دارویی خبرنگار خط اول بسراغ دو بانوی بلوچستانی که کار جمع آوری و فروش داروی گیاهی را انجام می دهند رفته است که در ادامه می خوانیم.

خسروی بانوی کارآفرین بسته بندی داروهای گیاهی از بخش ایرندگان شهرستان خاش است  او که با گرفتن سه میلیون تومان وام از شرکت نگار نصر استان سیستان و بلوچستان توانستم وارد این کار شود داروهای گیاهی را از کوه توسط جمعی از خواهران جمع آوری می نماید و در خانه زیر سایه خشک و سپس بسته بندی می کنند و بعد از آن برای فروش به بازار برده می شود.

او که این هنر را از مادر بزرگش آموخته است و دارای ۱۰ فرزند می باشد با وجود مشکلات و سختی هایی که در این کار از جمله نداشتن دستگاه بسته بندی و دستگاه خشک کن وجود دارد اما می گوید خدارا شاکرم واز این کار راضی هستم که توانسته خرج خود و خانواده اش را تامین نماید.

 
IMG_1362

به سراغ فاطمه شهنوازی بانوی فعال و کارآفرین دیگری می رویم که خود فرمانده پایگاه بسیج مقاومت عشایری خدیجه کبری روستای گروگ تفتان نیز می باشد.

این بانوی فعال بلوچستانی رشته کشاورزی خوانده و اطلاعات سرشاری از خواص دارویی دارد او می گوید :بیش از دوهزار داروی گیاهی در منطقه تفتان وجود دارد که هرکدام خواص مخصوص به خودش را دارد و اگر گیاهان دارویی با هم مخلوط شوند اثرش نیز چندین برابر می شود و مستلزم این کار اینست که باید در این زمینه مهارت کافی داشته باشیم.

وی ادامه داد :با در اختیار داشتن بودجه و حمایت بیشتر از طرف مسئولین می توان گیاهان دارویی بیشتری را شناسایی نمود و آموزشهایی را در این زمینه به مردم داد و مشاغل خانگی مفید تری ایجاد کرد و کار را نیز گسترش داد به حدی که میتوان این داروها را هم صادر کرد.

IMG_1361
انتهای پیام/


کد مطلب: 45723

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcae0ny.49nmu15kk4.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir