علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان:

علاج مشکلات کشور بکارگیری نیروی انسانی توانا است/ خواهان رسیدگی به موضوع استخدامی های غیرقانونی استانداری هستیم

13 شهريور 1396 ساعت 13:16

جمعی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان خواهان رسیدگی به موضوع استخدامی های غیرقانونی شدند و گفتند: استفاده از نیروی انسانی ماهر و توانا راهکاری برای رفع مشکلات کشور است.


به گزارش زاهدنیوز، فرمانده معظم کل قوا در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) نسخه علاج‌بخش مشکلات را بکارگیری نیروی انسانیِ توانا دانستند.
در همین خصوص جمعی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان خواهان رسیدگی به موضوع استخدامی های غیرقانونی شدند و گفتند: استفاده از نیروی انسانی ماهر و توانا راهکاری برای رفع مشکلات کشور است.

از ظرفیت نیروی انسانی ماهر و توانا استفاده شود
مولوی عبدالرحیم ریگیان پور امام جمعه اهل سنت میرجاوه در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون در این خصوص اظهار کرد: دغدغه مقام معظم رهبری بکار گیری نیروهای ماهر، شجاع و توانا در ادارات، نهادها و سازمان ها است تا از ظرفیت و تخصص آنها استفاده شود.

نیروهای انقلابی و جهادی پایه و اساس غلبه بر مشکلات هستند
وی با بیان اینکه در استان سیستان وبلوچستان شدیدا با این مشکل مواجه هستیم و اکثر نیروها مسن هستند، افزود: می طلبد به جای این افراد از نیروهای جوان، متخصص، تحصیلکرده، نیروهای انقلابی و جهادی استفاده کنیم زیرا کارآیی بیشتری دارند و می توانند پایه و اساس غلبه بر مشکلات باشند.

دولتمردان به سخنان رهبری توجه کنند
مولوی ریگیان پور با بیان اینکه در استان نابغه و تحصیلکرده زیاد وجود دارد که در ادارات بکار گرفته نمی شوند، گفت: این افراد با هزار شوق و ذوق درس خوانده و تخصص و مهارت یادگرفتند که در این راستا هم دولتمردان باید به سخنان رهبری توجه کرده و از این گونه نیروها در امورات کشور استفاده کنند زیرا فرامین رهبر انقلاب سرشار از حکمت است.
در خصوص استخدامی های غیرقانونی استانداری افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم قول بر رفع مشکل بیکاری دادند اکنون نیز باید به جای اینکه از آشنایان و وابستگان در ادارات استفاده شود از نیروهای متخصص تحصیلکرده و جوان استفاده کرد که دولت تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

خواهان رسیدگی به موضوع استخدامی های غیرقانونی هستیم
امام جمعه اهل سنت میرجاوه با بیان اینکه نیروی انسانی فعال و توانا باید شناسایی شوند، خاطر نشان کرد: آزمونی هم که برگزار و پول از شرکت کنندگان دریافت می شود در آن دست کاری صورت گرفته و پارتی بازی می شود.
مولوی ریگیان پور خواهان رسیدگی به موضوع استخدامی های غیرقانونی شد و ادامه داد: سیستان وبلوچستان نیاز به جذب نیروهای بومی و کارآمد دارد.

علاج مشکلات کشور بکارگیری نیروی انسانی توانا است
مولوی عنایت اله رسولی زاده امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز نیز در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند نیروهای بکار گرفته در ادارات باید افراد ماهر، شجاع، متخصص و زبده باشند.
وی ادامه داد: استفاده از نیروی انسانی ماهر، باسواد، شجاع و انقلابی خود نسخه علاج مشکلات کشور هستند و از طرفی نیز اجرایی کردن اقتصادمقاومتی نیز عاملی دیگر برای رفع مشکلات اقتصادی در کشور است.
مولوی رسولی زاده در خصوص استخدامی های غیرقانونی استانداری خواهان رسیدگی به این موضوع شد و گفت: باید افرادی که جذب می شوند بر روی آنها بررسی و تحقق انجام شود زیرا هر وقت ارزش های مادی در جامعه حاکم شد دگرگونی ایجاد می شود و هر وقت ارزش ها معنوی شد دگرگونی رخ نمی دهد لذا آنهایی که جناح و جناح بازی کرده یا اقوام و خویشان خود را بر روی کار می آورند باید به این مهم فکر کنند که این افراد دارای چه تفکراتی هستند.

بکارگیری افراد ناکاربلد معضلی بزرگ در جامعه
مولوی عبدالله حسن زهی امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون نیز در این خصوص اظهار کرد: بکارگیری نیروی کارآمد و توانا در ادارات راهگشای مشکلات کشور است لذا باید فرامین رهبر انقلاب مدنظر قرار گیرد چرا که انتخاب افراد ناکاربلد معضلی بزرگ است که به جای منفعت، آسیب می رساند.
وی در خصوص استخدامی های غیرقانونی و بکارگیری آشنایان و اقوام در پست های اداری افزود: متاسفانه در خیلی از ادارات کارمندان بر اساس ضوابط و روابط استخدام شده که این اقدام ناشایستی است و ما خواهان رسیدگی به آن هستیم.

افرادی که با روابط و ضوابط روی کارآمده اند اخراج شده یا از کار کناره گیری کنند
مولوی حسن زهی ادامه داد: در کشوری زندگی می کنیم که همه جهانیان از آن الگو می گیرند متاسفانه با روابطی که در استانداری ها، فرمانداری ها یا سایر ادارات وجود دارد افرادی روی کار می آیند که تخصص نداشته لذا باید محترمانه این افراد از کار خود کناره گیری کنند یا حتی اخراج شوند.
امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون خواستار رفع این معضل شد و خاطر نشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید از افراد توانا و کاردان استفاده کرد و نباید روابط و ضوابط شخصی را دخیل کرد تا عده ای راه هزار شبه را یک شبه طی کرده و حکومت کنند.


انتهای پیام/


کد مطلب: 55803

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcaeanm.49nmw15kk4.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir