اوباما با چه تضمینی از انهدام داعش سخن می‌گوید؟

16 آذر 1394 ساعت 22:15

"گاردین" با انتشار گزارشی به تحلیل گفتمان «باراک اوباما» درخصوص انهدام گروه تروریستی داعش پرداخت.


به گزارش زاهدانه، "گاردین" در گزارشی سخنان "باراک اوباما،" رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص چگونگی انهدام گروه تروریستی داعش را بررسی کرد. پیش از این، اوباما بارها در سخنرانی‌های متعدد خود اعلام کرده بود که این گروه منهدم خواهد شد. وی همواره به اهداف و دستاوردهای جنگ 17 ماهه علیه داعش اشاره کرده است؛ اما این جنگ پیشرفت ملموسی نداشته و بخش‌های شمالی سوریه، عراق و دره رودخانه فرات تحت اشغال این گروه است.

خلاصه‌ای از سخنان باراک اوباما در خصوص چگونگی مقابله با گروه تروریستی داعش در ادامه آمده است:

ژانویه 2014:

مجله "نیویورکر" مصاحبه‌ای را منتشر کرد که در آن اوباما گروه تروریستی داعش را با یک تیم بسکتبال آمریکایی مقایسه کرد. وی در این مصاحبه گفت: " اگر یک تیم تازه‌کار لباس "لیکرز" [ تیم بسکتبال آمریکایی] را به تن کند، جایگاه "کوبی برایانت" [بسکتبالیست برجسته این کشور] را به دست نمی‌آورد." پس از مدتی رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد منظورش از تیم تازه‌کار، گروه تروریستی داعش نبوده است.

مه 2014:

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در یکی از آکادمی‌های نظامی اعلام کرد: "جنگ با داعش قابل مقایسه با جنگ عراق نیست. ما باید از تجارب گذشته خود که از جنگ‌های افغانستان و عراق به دست آوردیم برای مقابله با این گروه بهره ببریم."

ژوئن 2014:

عناصر گروه تروریستی داعش از سوریه فراتر رفته و به شمال عراق پیشروی کردند.

8 اوت 2014:

جنگنده‌های آمریکایی برای نخستین بار پس از سال 2011، حملات خود در شهر "اربیل" را آغاز کردند.

11 اوت 2014:

اوباما انجام عملیات جدیدی در عراق را اعلام کرد.

19 اوت 2014:

داعش فیلمی را منتشر کرد که گردن‌زنی روزنامه‌نگار آمریکایی - جیمز فولی - را به تصویر می‌کشید.

28 اوت 2014:

خبرنگاران در کاخ سفید اوباما را تحت فشار گذاشتند و از وی خواستند در خصوص گسترش کمپین بمباران عراق و سوریه توضیح دهد. وی در پاسخ اعلام کرد: " ما هنوز استراتژی مشخصی نداریم." وی افزود از پنتاگون خواسته "راهکارهایی" را برای مقابله با داعش در سوریه پیشنهاد دهد.

2 سپتامبر 2014:

داعش فیلمی را از گردن‌زنی "استیون ساتلاف،" خبرنگار آمریکایی منتشر کرد.

10 سپتامبر 2014:

اوباما در سخنرانی خود از استراتژی خود برای تضعیف و انهدام داعش خبر داد. او جنگ علیه داعش را کمپین "ضد تروریسم" نامید. وی افزود "همانگونه که در یمن و سومالی عمل کردیم، در سوریه نیز پیش می‌رویم."

23 سپتامبر 2014:

نخستین حمله هوایی آمریکا به مواضع داعش در سوریه.

24 سپتامبر 2014:

اوباما در سخنرانی خود اعلام کرد: " ما با یک ائتلاف وسیع برای از بین بردن این شبکه‌ی مرگ اقدام می‌کنیم." وی افزود " این گروه تروریستی فقط زبان زور را می‌فهمد."

10 ژوئن 2015:

اوباما استقرار 450 نیروی نظامی در استان "انبار" عراق را تصویب کرد. با این اقدام، تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در عراق به 3550 نفر رسید.

8 ژوئن 2015:

رئیس‌جمهور آمریکا در نشست "گروه 7" از پیشرفت نیروهای ائتلاف در عقب راندن داعش در عراق خبر داد. اما در همین نشست اعلام کرد تروریست‌های داعش به سرعت در حال پیشروی هستند. وی افزود: " ما هنوز استراتژی کاملی نداریم و فعالیت‌هایمان با سرعت لازم پیش نمی‌رود."

29 سپتامبر 2015:

اوباما در سازمان ملل از آینده دوری سخن می‌گوید: "داعش بالاخره شکست می‌خورد."

17 نوامبر 2015:


اوباما با اشاره به درخواست جمهوری‌خواهان برای کنترل پناهجویان سوری پس از حملات پاریس اعلام کرد "ما با ترس و وحشت [از پناهجویان] نمی‌توانیم استراتژی درستی را اتخاذ کنیم."


انتهای پیام/


کد مطلب: 48423

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcaeyny.49nau15kk4.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir