رئیس هیئت ورزش‌های همگانی سیستان و بلوچستان گفت:

اولین همایش گردشگری ورزشی به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو در زاهدان برگزار شد

16 آذر 1392 ساعت 17:10

عباس سلامتی گفت : به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو اولین همایش گردشگری ورزشی با حضور جمع کثیری از دانشجویان در شهرستان زاهدان برگزار گردید.


عباس سلامتی ضمن تبریک روز دانشجو و با اشاره به اهمیت گردشگری ورزشی در پویایی استعدادها و پتانسیل های گردشگری ورزشی در استان به خبرنگار زاهدانه گفت:این همایش  صبح امروز (16 آذر ) با حضور مسئولین دانشگاهی ، اداره کل ورزش و جوانان و هیئت ورزش های همگانی استان در محل اردوگاه تفریحی و سیاحتی فاطمه الزهرا (س) شهرستان زاهدان و با حضور بیش از 300 نفر از بانوان دانشجو این شهرستان برگزار شد ودر پایان مراسم به 15 نفر از دانشجویان هدایایی به قید قرعه اهداء گردید.

وی اظهار داشت : گردشگری ورزشی در دنیا امروز نقش بسزایی در تامین اقتصاد جوامع ایفا می کند و هدف کمیته گردشگری استان معرفی قابلیت ها و توانمندی های گردشگری ورزشی استان پهناور سیستان و بلوچستان می باشد.

وی افزود: گردشگری ورزشی سهم بسزایی در ترویج و اشاعه فرهنگ ورزش و گردش در طبیعت و از سویی تامین اقتصاد و معیشت ساکنان یک منطقه گردشگری ایفا می کند.

سلامتی گفت : رضا جلیلوند از طرف هئیت همگانی استان به عنوان مسئول کمیته گردشگری استان سیستان و بلوچستان معرفی شده است.
وی به جذب درآمدهای عظیم با فعالیت های گردشگری ورزشی اشاره و تصریح کرد: یکی از حوزه های مهم گردشگری که بنا به شرایط مختلف به عنوان یک منبع مهم درآمد مورد توجه قرار گیرد گردشگری ورزشی است.

وی افزود: در بعضی جوامع ورزش به تنهایی بیش از 25 درصد از کل درآمد ناشی از گردشگری را شامل می شود و به دلیل نقش مهمی که از جهت اقتصاد و سیاسی ایفا می کند به یک موضوع کاملاً استراتژیک برای کشورها مبدل شده است.

وی خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان، با داشتن استعدادها و پتانسیل های طبیعی و همچنین زیرساخت ها و امکانات ورزشی از جمله غنی ترین مناطق ایران است که توان جذب گردشگران بسیاری را دارد.ودر پایان به 15 نفر از دانشجویان هدایایی به قید قرعه اهداء گردید.
انتهای پیام/


کد مطلب: 28326

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcaienu.49nau15kk4.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir