هیئت امنایی شدن مدارس‌ دارای دو شیفت آموزشی غیرقانونی است

27 خرداد 1393 ساعت 19:10

فرماندار زاهدان با اشاره به غیر قانونی بودن هیئت امنایی شدن مدارسی که دارای دو شیفت آموزشی است، گفت:‌ اگر یک مدرسه خواستار هیئت امنایی شدن را داشته باشد باید طبق قانون دارای صرفا یک شیفت آموزشی باشد.


به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی فرمانداری زاهدان، عباسعلی ارجمندی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان زاهدان ‌که ‌با حضور اعضا و مسئولان مربوطه در محل فرمانداری برگزار شد، افزود: در حال حاضر حدود 300 ‌معلم مازاد در سیستم آموزش و پرورش شهرستان زاهدان وجود دارد که تصمیم بر آن شده ‌که از این نیروها در زمینه تشکیل و برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه و کمک آموزشی در پایگاه‌های مختلف آموزشی این شهر‌ استفاده شود.

فرماندار زاهدان در خصوص اوقات فراقت جوانان و نوجوانان در ایام تابستان اظهار داشت: در سال گذشته 16 پایگاه اوقات فراغت در زاهدان وجود داشته ‌که در سال جاری این تعداد به هشت پایگاه کاهش یافته اما تصمیم بر آن شد که تعداد پایگاه‌هایی که کم شده ‌بین دیگر دستگاه‌های اجرایی این شهرستان تقسیم و فعال شوند که در این صورت هیچگونه کاهش در پایگاه‌های اوقات فراغت در زاهدان نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بهره‌وری درست از نیرو‌ها بر‌عهده مسئولان هر سازمان است، تصریح کرد: ‌این موضوع برای آموزش و پرورش که یک دستگاه مهم در نظام است بسیار دارای اهمیت بوده و در نتیجه باید مسئولان آموزش و پرورش بتوانند هم نیرو‌های خود را به خوبی مدیریت کنند.

ارجمندی با بیان اینکه ‌نباید از این به بعد چیزی به عنوان نیروی مازاد در مدارس و پایگاه‌های آموزشی داشته باشیم، خاطرنشان کر‌د: ‌این عنوان برازنده و شایسته معلمان زحمتکش این شهرستان و استان نیست.

وی با اشاره به غیر قانونی بودن هیئت امنایی شدن مدارسی که دارای دو شیفت آموزشی است، تصریح کرد:‌ اگر یک مدرسه خواستار هیئت امنایی شدن را داشته باشد باید طبق قانون دارای صرفا یک شیفت آموزشی باشد ولی از آنجا که تقاضای دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در مدارس این شهرستان بالاست و آنها با مشکلات زیادی از جمله مشکلات مالی مواجه هستند، برنامه‌ریزی شده‌ تا بتوان با کمک‌های مالی در این خصوص مانع از بروز مشکلات در این زمینه شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 34275

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcamune.49ny015kk4.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir