رئیس جهاد کشاورزی نیکشهر:

شهرستان نیکشهر در زمینه تولید یونجه در کشور رکورددار است

21 دی 1392 ساعت 15:51

رئیس جهاد کشاورزی نیکشهر گفت: در شهرستان نیکشهر یونجه ساقه بلند با قابلیت 18 چین برداشت در هر هکتار در سال کشت می‌شود و این قابلیت باعث شده تا در سطح کشور جزء اولین‌ها باشد.


به گزارش زاهدانه به نقل از فارس ، عبدالباسط رئیسی اظهار داشت: 600 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت یونجه اختصاص دارد که امسال بیش از 50 هکتار افزایش داشته است .

وی تصریح کرد: از این میزان سطح زیر کشت  204 هزار تن محصول برداشت شده است.

رئیسی از دیگر قابلیت‌های این منطقه را با توجه به آب و هوای مساعد کشاورزی، زراعت مداوم محصول یونجه عنوان کرد و گفت: این محصول در فصل زمستان یک بار در ماه و در فصل تابستان دو بار در ماه برداشت و علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز ارسال می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی نیکشهر با بیان اینکه کشاورزان منطقه محصول یونجه را به صورت تر و خشک روانه بازار های مصرف می‌کنند یادآور شد: سالانه میزان برداشت علوفه تر در هر هکتار 340 تا 360 تن و علوفه خشک در هر هکتار 60 تن است.

رئیس جهاد کشاورزی نیکشهر بیان داشت: در شهرستان نیکشهر هزار و 200 بهره‌بردار در اراضی سطح زیر کشت یونجه فعالیت دارند و سال گذشته 550 هکتار از اراضی شهرستان نیکشهر به کشت یونجه  اختصاص داشت که کشاورزان منطقه 187 هزار تن محصول را با قیمت 500 هزار ریال روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی کردند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 29415

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcamynu.49no615kk4.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir