معاون دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر خبر داد:

نجات جان مادر باردار توسط پرسنل دو بیمارستان ایرانشهر

15 آذر 1397 ساعت 7:25

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: با تلاش متخصصین و کادر درمانی دو بیمارستان ایران و خاتم الانبیاء(ص) مادر باردار را از مرگ حتمی نجات دادند.


کامران کردی در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز، افزود: مادر باردار ۲۲ ساله در حاملگی سوم با شکایت دردهای زایمانی در6آذرماه جاری به بلوک زایمان بیمارستان ایران مراجعه و در ساعت 23و ۲۵ دقیقه جهت زایمان بستری شد.
وی ادامه داد: در ابتدا علائم حیاتی وی نرمال و کلیه اقدامات درمانی لازم برای او انجام شد، در روز بعد، به علت عدم پیشرفت زایمان و تاکیکاردی جنینی، به دستور متخصص زنان مادر با علائم حیاتی نرمال در ساعت 21برای سزارین به اتاق عمل منتقل شد.
وی تاکبد کرد: بلافاصله پس از اتمام عمل، مادر دچار ایست قلبی تنفسی شد که با تلاش به موقع و دلسوزانه متخصص بیهوشی مجرب (مدیر گروه ) و کادر بیهوشی اتاق عمل پس از انجام اقدامات احیاء، بیمار برگشته و پس از تثبیت علائم حیاتی برای انجام سی تی اسکن و مشاوره نورولوژی از نظر ضایعات مغزی مورد بررسی قرار گرفت.
وی اظهار کرد: این بیمار در شرایط کنترل شده و تحت نظارت مسئولین بیمارستان و مسئول امور مامایی ستاد معاونت درمان دانشکده، در حالی که اینتوبه بود، به بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) منتقل شد ودر سی تی اسکن انجام شده مشکل مغزی نداشت و بیمار به بخش آی سی یو بیمارستان منتقل و با ویزیت متخصص بیهوشی انکال، تحویل کادر پرستاری شد.
این مسئول تصریح کرد: در ادامه درمان این مادر مشاوره اورژانسی قلب برای وی صورت گرفت و پس از ویزیت متخصصین قلب، بیهوشی و داخلی و انجام مراقبت های دقیق کادر پرستاری و اکوی مجدد توسط متخصص قلب، پس از دو روز بستری، مادر جهت ادامه درمان در شرایط مساعد به بیمارستان ایران منتقل شد و در آنجا نیز پس از دو روز بستری و انجام کلیه اقدامات درمانی مناسب توسط کارکنان و متخصصین آن بیمارستان با حال عمومی خوب بیمارستان را ترک کرد و مقرر گردید پیگیری های بعدی این مادر توسط کارشناسان hrpبیمارستان انجام شود.
انتهای پیام/


کد مطلب: 56659

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcaoinm.49nim15kk4.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir