یادداشت؛

لمپن ها؛ نقش پیاده نظام ها و گروه های معاند را اجرا می کنند

16 مهر 1401 ساعت 8:20

لمپن ها گروه هایی هستند که نقش پیاده نظام را در جریانات افراطی و شورش ها برای گروه های معاند اجرا می کنند.


به گزارش زاهدنیوز، لمپن ها گروهی از اراذل و اوباش هستند که در مورد سو استفاده جریانهای مذهبی، سیاسی و اعتراضات خیابانی قرار گرفته و به تخریب اموال و امکانات دولتی و عمومی می پردازند.

سارقین، معتادین، چاقوکشان، اشرار، اراذل و اوباش و ولگردهای خیابان اعضای گروه های لمپنی را تشکیل می دهند.

این افراد به هیچ گونه عقیده و باور مذهبی و سیاسی اعتقاد قلبی ندارند و در واقع در کنار اعتراضات به دنبال منافع مادی و غارت اموال و در برخی حوادث اجیر شده ی مالی برای خرابکاری در سطح جامعه هستند.

در واقع بر اساس تعریف مارکسیستی لمپن ها گروهی خرده طبقه و کسانی که فعالیت تولیدی در سطح جامعه ندارند و از طریق سرقت، دلال اموال، دزدی و کلاهبرداری امرار معاش می‌کنند.

گروه های لمپن، تاریخ سیاهی در جوامع دارند و در صد سال اخیر خدمات زیادی به دولت های استعماری و بر علیه جنبش های مردمی انجام داده اند که نمونه بارز و سیاسی آن را در جریان کودتای بیست و هشت مرداد ماه سال ۳۲ در جریان سرکوب نهضت ملی ایران به رهبری دکتر محمد مصدق و سقوط این نهضت توسط گروه لمپن شعبان بی مخ شاهد بودیم.

در جریان نا آرامی ها این گروه در روند اعتراضات اخیر در حواشی صحنه دست به خرابکاری زیادی زده و البته فلسفه وجودی این گروه ها خرابکاری است که برای به دست آوردن اموال عمومی و خصوصی به هر کار ناپسندی دست می زنند.

گروه های لمپن چیزی برای از دست دادن ندارند و در واقع بی‌ریشه هستند بنابراین به صورت سیال عمل می‌کنند و بر جریان‌های مختلفی که در جامعه می گذرد سوار شده و بدون اعتنا به نوع جریان و خواسته های سیاسی هر جناحی که باشند را دنبال می کنند، چرا که برای آنها منافع مادی مهم و اصل است، پس به همین علت جریانات تروریستی و لیدرهای مخالف و حتی برانداز به راحتی می توانند آنها را به دنبال خودشان بکشند.

در جریان اعترافات اخیر در ترورهای هدفمند داخل کشور اکثر عوامل به کارگیری شده توسط موساد دارای پرونده های محکومیت و سرقت و قمه کشی بودند و ثابت می کند لمپن‌ها در اکثر مواقع از سوی جریانات مخالف و برانداز نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

در اتفاقات اخیر زاهدان و نحوه عمل این گروه ها در مواجه با اماکن نظامی و خرابکاری های اموال عمومی و خصوصی مردم و غارت اقلام و کالاهای کسب و کار رد پاهای لمپن ها به چشم می خورد.

در هفته سیاهی که گذشت آنها نقش پیاده نظام گروه های معاند را بر عهده داشتند و اشرار از این گروه ها برای مقاصد مذهبی، افراطی و جریانات سیاسی خود سوء استفاده کردند.

لمپن ها مانع توسعه اقتصادی هستند و بدون توجه به آثار سو مادی کوتاه مدت، به عنوان نیروی ارتجاعی در دراز مدت نیز باعث ایجاد حس نا امنی در نتیجه فرار سرمایه و جذب سرمایه گذاری های اقتصادی در جامعه می شوند.

به قلم حامد احمدی کارشناس علوم اجتماعی

انتهای پیام/


کد مطلب: 61310

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcaweni.49n6615kk4.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir