جلوگیری از "بیماری‌های قلبی" باید از دوران کودکی آغاز شود

6 مرداد 1393 ساعت 5:04

جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و مقابله با عوامل افزایش دهنده خطر ابتلا این بیماری ها به ویژه عوامل تغذیه ای و رفتاری، باید از همان دوران کودکی آغاز شود.


به گزارش زاهدانه ، رضا کرمی ابرده متخصص قلب و عروق تصریح کرد: متاسفانه اغلب افراد تصور می‌کنند که زمینه ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی از همان میانسالی و سالمندی به وجود می‌آید که این تفکر اشتباه و نادرست است.
 
وی با اشاره به اینکه بسیاری از عوامل خطر بیماری های قلبی ریشه در دوران کودکی و جوانی دارند، افزود: مصرف بیش از اندازه چربی، مصرف سیگار، ورزش نکردن و چاقی از عوامل افزایش دهنده خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی است که متاسفانه در بین کودکان و نوجوانان شایع شده است.
 
کرمی ابرده تاکید کرد: جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و مقابله با عوامل افزایش دهنده خطر ابتلا به این بیماری ها به ویژه عوامل تغذیه‌ای و رفتاری، باید از همان دوران کودکی آغاز شود.
 
وی با اشاره به نقش پدر، مادر، معلم و افراد نزدیک به کودک در آگاه سازی فرزندان در خصوص راههای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، گفت: ورزش کردن، پرهیز از مصرف غذاهای پرچرب و بسیار شیرین ، داشتن وزن مناسب بدنی و پرهیز از استعمال دخانیات،‌از جمله ورزش‌هایی است باید از دوران کودکی آغاز شود.
 
کرمی ابرده یادآور شد : تاثیر کودکی بسیار بیشتر از تاثیر آنها در سنین پس از کودکی است.
 
 
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 36174

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcay6ne.49ni015kk4.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir