رزمنده اهل سنت مدافع حرم؛

اهل تسنن مدیون حاج قاسم سلیمانی هستند/ یهودی‌ها، مسیحی‌ها و ایزدی‌ها عاشقانه حاج قاسم را دوست داشتند

5 دی 1400 ساعت 14:20

حسین رئیسی یکی از رزمندگان اهل سنت مدافع حرم با اشاره به اینکه اهل تسنن مدیون حاج قاسم سلیمانی هستند، گفت: در زمانی که داعش و تکفیری‌ها به شدت اهل تسنن را در سوریه مورد آزار قرار می دادند، حاج قاسم سلیمانی فرشته نجات آنها شد.


به گزارش زاهدنیوز، حسین رئیسی از رزمندگان اهل سنت مدافع حرم  به بیان خاطراتی پیرامون شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و بیان کرد: زینبیون، فاطمیون، نجبا، حیدریون و حشدالشعبی در زمره نام هایی است که همگان به کرار در خصوص جبهه دفاع از حرم شنیده‌اید، نام‌هایی که هر کدام شناسه یگان‌های مجاهدانی از پاکستان، ایران، افغانستان، عراق، لبنان است.

وی تصریح کرد: در میان تمامی این اسامی "نبویون" گمنام‌تر از دیگران و شامل مدافعان حرم اهل سنت سیستان و بلوچستان است که در دفاع از حریم اهل بیت در سوریه به دفاع برآمدند.

این رزمنده با بیان اینکه آرمان‌های اسلام ناب محمدی گروهی از شیرمردان اهل سنت «نبویون» را به صورت داوطلبانه راهی میادین نبرد علیه تروریست‌ها کرد، ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی متعلق به تشیع یا اهل تسنن نبود بلکه متعلق به همه بود.

وی اذعان کرد: در سوریه و عراق یهودی‌ها، مسیحی‌ها و ایزدی‌ها عاشقانه حاج قاسم را دوست داشتند به نحوی که هنگام دیدن حاج قاسم به استقبال وی آمده و از تلاش‌هایی که برای آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش انجام داده بود، قدردانی می‌کردند.

به گفته رئیسی، گردان نبویون در برهه‌ای از جنگ با داعش در محاصره با تکفیری‌ها قرار گرفت و در نهایت با پشتیبانی حزب الله لبنان محاصره شکسته شد، در این دوران نیروهای شیعه و سنی در کنار هم علیه داعش جنگیدند و شهید دادند.
وی این همراهی و همدلی را حاصل مکتب حاج قاسم سلیمانی دانست که در سخت‌ترین و خطرناک‌ترین زمان جنگ با داعش برای حضور در محل شهادت برخی نیروهای تیپ نبویون در سوریه آمد و به ما دلگرمی داد.

این رزمنده در بخش دیگر خاطرات خود به سخنرانی حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۹۴ در مورد اهل تسنن و خطر داعش برای همه مسلمانان اشاره کرد و علت عشق به سردار دلها را در وصف این خاطره دانست و افزود: در پاره ای از سخنرانی شهید سلیمانی گفته بود "تکفیر و تکفیری، آتش در خانه برادران سنی است. امروز حریم انسانیت در جهان اهل سنت توسط گروه‌های تکفیری بیش از هر جای دیگری، مورد هجوم قرار گرفته است" و "ما در کدام کشور اسلامی تلاش کرده‌ایم که برادران سنی را شیعه کنیم و بر عکس همواره جان ما سپر سنی‌ها بوده است".

رئیسی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم سلیمانی متعلق به جهان اسلام است، گفت: اهل تسنن مدیون حاج قاسم سلیمانی هستند چرا که داعش و تکفیری‌ها به شدت اهل تسنن در سوریه را مورد آزار قرار دادند و به مدد حاج قاسم سلیمانی نجات یافتند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 60564

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcaymni.49nwi15kk4.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir