معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی:

فقر اقتصادی عامل بازماندن دانش آموزان از تحصیل در سیستان وبلوچستان

19 آبان 1395 ساعت 12:36

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: یکی ازعارضه های فقرعدم دسترسی افراد به آموزش است که این مهم باعث شده آمار کودکان بازمانده از تحصیل در استان زیاد باشد.


به گزارش زاهدانه ، آیت الله عباسعلی سلیمانی صبح امروز در یادواره شهدای نهضت سواد آموزی با بیان اینکه قطره ای از اعمال خیر و شر انسان ها در پرونده اعمال سنجیده می شود، اظهار داشت: علاوه بر اینکه کیفر برخی کارهای انسان در آخرت لحاظ می شود در دنیا و آخرت نیز کیفر برخی اعمال مانند عاق والدین، ظلم به دیگران و ترک صله رحم را باید پاسخ دهیم.

تروریست ها دست پرورده آمریکا هستند
وی با اشاره به اتفاقات اخیر در خصوص انتخابات آمریکا گفت: رقابت های موجود و ناسزاهایی که برای انتخابات در این کشور رخ می دهد نشان از قانون مداری آمریکایی ها دارد که با این واژه ها ادعای مدیریت بر جهان را نیز در سر پرورش می دهند.
امام جمعه زاهدان در خصوص جنایت هایی که توسط عده ای از اشرار و تروریست ها رخ می دهد، افزود: عناصر شروری که دست به جنایت زده در آستین جلادان آمریکایی رشد یافته و یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب این افراد پرورش یافته تروریست های دولت آمریکایی هستند که مرتکب جنایت می شوند.


وی بیان کرد: آنچه که امروز در جامعه ما ارزش یافته و فرصتی برای خدمتگزاری است، به برکت خون شهدا بوده که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه توهین به معلم جایز نبوده و احترام معلم بسان احترام به پدر خانواده است، ادامه داد: در دین اسلام بوسیدن دست پدر و معلم جایز بوده و باید بر وسط دو چشم مادر بوسه زد.

فقر اقتصادی عامل بازماندن دانش آموزان از تحصیل
معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی نیز در یادواره شهدای نهضت سواد آموزی با بیان اینکه بشریت در طول تاریخ از سه پدیده شوم جهل و نادانی، فقر و گرسنگی، جنگ و ظلم و ستم رنج کشیده است، گفت: اگر نسلی از آموزش عقب افتاده باشد چندین نسل باید تلاش کند تا با پدیده بی سوادی در جامعه مقابله شود.
علی باقرزاده فقر اقتصادی در خانواده ها و عدم توسعه یافتگی را از جمله عوامل عقب افتادگی تحصیلی بین دانش آموزان عنوان کرد و ادامه داد: یکی ازعارضه های فقر عدم دسترسی افراد به آموزش است که این مهم باعث شده آمار کودکان بازمانده از تحصیل در استان زیاد باشد.


وی با بیان اینکه صلح پایدار در گرو آموزش و توسعه است، افزود: روند باسوادی در کشور رو به پیشرفت است بگونه ای که قریب به 97 درصد از جمعیت 10 تا چهل و نه سال کشور سابقه تحصیلی دارند.
این مسئول بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان به دلیل محرومیت نرخ باسوادی کمتری نسبت به سایر نقاط دارد که در این راستا طی سه سال گذشته قریب به 90 هزار نفر از افراد بی سواد تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند.
باقرزاده خاطر نشان کرد: هیچ محدودیتی برای تحت پوشش قرار دادن افراد بی سواد وجود ندارد بگونه ای که برای ریشه کن کردن بی سوادی ازظرفیت معلمان استفاده بهینه خواهیم کرد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 52636

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcb00bs.rhb5fpiuur.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir