سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خبر داد؛

اختصاص 509 میلیارد تومان تسهیلات به واحد های تولیدی آسیب دیده از کرونا در سیستان و بلوچستان

25 ارديبهشت 1399 ساعت 9:36

ماندانا زنگنه از اختصاص ۵۰۹ میلیارد تومان تسهیلات به منظور حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا به این استان خبر داد.


به گزارش زاهدنیوز ؛ماندانا زنگنه سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت:509 میلیارد تومان تسهیلات جهت حمایت از بنگاه های اقتصادی و کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا به استان تخصیص داده شده و که این تسهیلات با بهره12درصد به بنگاه های اقتصادی واجد شرایط توسط بانکهای عامل پرداخت خواهد شد.

وی افزود: برای حمایت از شاغلین کسب و کارهای که بر اثر شیوع بیماری کرونا به طور موقت تعطیل شده است برای ماه های اسفند، فروردین، اردیبهشت توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بیمه بیکاری پرداخت خواهد شد و متقاضیان جهت اطلاع از شرایط دریافت بیمه بیکاری می توانند به سامانه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مراجعه نمایند.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی و تدوین برنامه عمل برای راه اندازی واحد های تولیدی راکد و نیمه راکد، تملک شده و نیمه فعال از طریق راه اندازی کلینیک عارضه یابی در استان یکی از اولویت کاری سال جاری استان است.

زنگنه تاکید کرد: هدایت منابع تسهیلاتی استان برای اتمام طرح های نیمه تمام,توسعه صادرات و افزایش مبادلات مرزی و تعاملات تجاری به ویژه با کشور افغانستان و پاکستان و تدوین برنامه های استان در راستای برنامه های ملی اشتغال ( اشتغال فراگیر، طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی، کارورزی، طرح تکاپو و تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار روستایی) از دیگر اولویت های کاری سال جاری است.

انتهای پیام//



کد مطلب: 58036

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcb0gbs.rhbwfpiuur.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir