فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

تفکر بسیج با عمل مجاهدانه گره بخورد قطعا معجزه می‌کند/ بسیج فرمول حل مسائل امروز و آینده کشور است

4 آذر 1401 ساعت 13:15

سردار احمد شفائی گفت: تفکر بسیجی موهبت و شجره طبیه الهی و لشکر مخلص خداست، بسیج پاره تن مردم و نسبت به مسائل در هیچ مقطعی کوتاهی نکرده و اگر با عمل مجاهدانه پیوند خورد معجزه گر بوده و شگفتی می آفریند.


به گزارش زاهدنیوز، سردار احمد شفائی، فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در جمع نمازگزاران پیش از خطبه های نماز جمعه ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) بیان کرد: امام عزیز با حکمت، اخلاص، صداقت و با شناخت جامع و کامل نسبت به تاریخ معاصر و درک صحیح از دشمنان قسم خورده و ناپاک مسلمانان عالم و تحلیل درست نسبت به آینده نظام اسلامی در ۵ آذر ۱۳۵۸ فرمان سازماندهی فرهنگ و تفکر بسیج را عنایت فرمودند؛ تفکری که در طول قرن های متمادی در مقاطعی که ظهور و بروز کرد باعث و بانی تحولات عظیمی در تاریخ بشر بود.

وی افزود: در زمانی که قوم بنی اسرائیل تحت فشار بی حد و حصر فرعونیان قرار گرفته بودند با تفکر بسیجی به رهبری حضرت موسی(ع) توانستند از زیر ستم فرعونیان نجات پیدا کنند و همچنین از اولین روزهای بعثت پیامبر (ص) با همین نگاه و تفکر یاران و اصحاب ایشان توانستند با دستان خالی و با توکل خدا در مقابل ظلم و ستم ایستادگی کنند و اسلام را با مقاومت و فداکاری جهانی کنند.

فرمانده سپاه سلمان استان با بیان اینکه مردم با نگاه و تفکر بسیجی انقلاب را پیروز و به تثبیت رساندند، تصریح کرد: در جریان و مبارزات مردم به رهبری حضرت امام خمینی (ره) در دوره رژیم ستمشاهی با همین روحیه و تفکر به مصاف رژیم خودکامه رفتند و پیروز شدند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری می فرمایند سازماندهی بسیج یکی از نوآوری های حضرت امام راحل بود و تجربه تاریخی ما باعث شد رویکرد امامین انقلاب هم در دوره ۱۰ ساله زعامت امام عزیزمان و هم در دوره ۳۴ ساله زعامت مقام عظمای ولایت در عرصه های مختلف این تفکر ظهور و بروز داشت.

شفائی با بیان اینکه بسیج همواره با ثبات قدم در تمامی عرصه ها مانده است، گفت: بسیجیان از مردمند، با مردمند و برای مردم هستند توانستند با ثبات قدم، ایثار، گذشت و فداکاری، ایستادگی و مقاومت، صبر و با اخلاص ویژه متواضع در کنار مردم باشند و با بصیرت، هوشیاری، وحدت آفرین و پرهیز از تفرقه افکنی و دغدغه مند در سرنوشت مسلمانان و با مطالبه گری و آرمان خواهی وظیفه خودشان را دنبال می کنند.

وی اظهار کرد: در ۴۳ سال اخیر تفکر و فرهنگ بسیج توانست با روحیه قوی، خدا باوری، مردم باوری و خود باوری همه تهدیدات را به فرصت تبدیل کند و چشم فتنه هایی که از ابتدای انقلاب دشمنان قسم خورده ما طراحی و اجرا کردند از حدقه بیرون آوردند.

وی افزود: حضور شجاعانه و موثر بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس تاج افتخاری است که امروز بر سر بسیجیان قرار دارد و در بازسازی بعد جنگ در زمینه هایی که متولیان اجرایی فرصت دادند نقش خودشان را به شایستگی ایفا کردند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بسیج همیشه از اولین تیم ها و گروه هایی بود که به کمک مردم شتافته است، اذعان کرد: بسیجیان در مقابل تهاجم فرهنگی، حوادث مترقبه و طبیعی، محرومیت زدایی در صف اول همه دلسوزان نظام ایستادند، در عرصه کمک های مومنانه، جهاد آبرسانی در استان و کشور، مدرسه سازی، امنیت پایدار و همچنین در عرصه سلامت این تفکر توانست پشت سر مدافعان سلامت تمام قد بایستد و با ایثار جان وظیفه خود را با شایستگی انجام دهند.

وی با اشاره به تعاریفی از بسیج بیان کرد: تفکر بسیجی موهبت و شجره طبیه الهی و لشکر مخلص خداست، بسیج پاره تن مردم و نسبت به مسائل مردم در هیچ مقطعی کوتاهی نکرده و به فرموده امام بزرگوار برای جوانان شورآفرین، برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان بیم آفرین است و بسیج تفکری که اگر با عمل مجاهدانه پیوند خورد معجزه گر بوده، شگفتی می آفریند و این را ثابت کرده است.

شفائی با بیان اینکه تفکر بسیج فرمول حل مسائل امروز و آینده کشور است، افزود: بسیج نسخه آرامش بخش ملی انقلاب اسلامی است و همیشه ایستاده و عقب نشینی را تمرین نکرده و از بدو پیدایش تا به امروز پیوسته در حال حرکت و رو به جلو پیش رفته است و بسیج همواره به مدد الهی چشم دوخته و چون صادق و خالص بوده امداد الهی به کمک او شتافته است.

وی خطاب به نمازگزاران گفت: امروز دشمنان قسم خورده ما با همه ظرفیت به مصاف امت اسلامی برخواستند و آنها با هدف تحریف، تهدید و تخریب و با منظورهایی ما را نسبت به گذشته پشیمان و نسبت به آینده ناامید کنند و حال ما را آشفته نشان دهند و با بی ثبات سازی، بحران سازی و باالقای ناکارآمدی به جنگ با ما آمدند.

فرمانده سپاه سلمان استان با بیان اینکه در تمامی مقاطع باید هوشیار و بیدار باشیم، ادامه داد: مطلب مهمی که باید همه ما به آن اعتماد داشته باشیم وحدت است، چراکه دشمن به دنبال التهاب، دو قطبی کردن مذهبی و قومیتی در استان می باشد، اما هوشیاری مردم قطعا توانست هدف پلید دشمنان را خنثی کند.

شفائی با بیان اینکه باید همه جانبه در ابعاد مختلف آمادگی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم به فضل الهی با همراهی همه مردم و مساعدت مسئولین بتوانیم پیوسته پرچم پرافتخار بسیج را در تمامی نقاط استان به اهتزاز در آوریم و وظیفه اسلامی، شرعی و قانونی خودمان را نسبت به نظام و مردم عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 61546

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcb0sb0.rhb8apiuur.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir