چهره محرومیت بر حاشیه های شهر زاهدان/ سارانی: مسئولان استانی و قضایی پیگیر رفع مشکلات باشند

4 خرداد 1394 ساعت 9:11

رییس کمیسیون نظارت و ارزشیابی شورای شهر گفت: کمبود شدید امکانات، عدم فرهنگ سازی در راستای افزایش آگاهی مردم در رابطه با مسایل حوزه شهری و فرهنگ عامه، تولید انبوه زباله توسط مردم در ساعات مختلف شبانه روز و نگهداری احشام در منازل و... از تلخ ترین و آزار دهنده ترین قسمت های بازید از مناطق حاشیه نشین است.


پرویز سارانی در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه با بیان اینکه بازدیدی توسط مسئولان کمیسیون نظارت و ارزشیابی و کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر از محلات منطقه 4 در زاهدان صورت گرفت، اظهار داشت: این بازدید در راستای رفع مشکلات شهری مردم از منطقه های کشاورز، مرادقلی، آزادی، امام خمینی، سعدی و... انجام شده است.
سارانی افزود: کمبود شدید امکانات، ابزار کار و ماشین آلات عمرانی و اداری، نیروی انسانی مجرب و متخصص، فقر شدید منابع مالی و درآمدی وعدم فرهنگ سازی در راستای افزایش آگاهی مردم در رابطه با مسایل حوزه شهری و فرهنگ عامه از اساسی ترین مشکلات شهری به شمار می آید.
وی ادامه داد: رها سازی آبهای سطحی در معابر شهر، تولید انبوه زباله توسط مردم در ساعات مختلف شبانه روز و نگهداری احشام در منازل، عدم جمع آوری زباله ها توسط مجموعه شهرداری، تولید نخاله های ساختمانی توسط مردم و رهاسازی در کوچه ها و خیابان از تلخ ترین و آزار دهنده ترین قسمتهای بازدید از مناطق حاشیه نشین در زاهدان بود.

وی مهاجرت بی رویه مردم از سایر نقاط استان رامهمترین علل گسترش حاشیه نشینی عنوان کرد و گفت: مشکلات شدید عمرانی و عدم اجرای طرح تفصیلی و جامع شهری با تاکید بر وجود زمینهای فاقد سند، مشاع و قولنامه ای که در کنارمهاجرت بی رویه مردم وجود دارد از دیگر ضعف های موجود در مناطق حاشیه نشین است.
وی جدول گذاری خیابان آزادی شمالی، بلوارکشی خیابان کلات انتهای مجدیه، رفیوژگذاری و کانیو وسط میلان 24 خیابان مجدیه، آبیاری فضای سبز و پاکسازی محلات از حیث زباله در هنگام بازدید و با نظارت مستقیم شورا را از جمله اهداف این بازدید عنوان کرد.
سارانی از مسئولان استانی و قضایی استان خواست تا برای جلوگیری از گسترش نگران کننده حاشیه نشینی برای زمینهای فاقد سند، مشاع و قولنامه ای فکر و چاره عملی اتخاذ کنند: همچنین برای وضع موجود نیز از طریق منابع و اعتبارات استانی و ملی در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی و تمکین به رهنمون های مقام معظم رهبری در راستای زدودن فقر، نابرابری و توزیع امکانات و منابع و اجرای عدالت اسلامی، تقویت محله محوری با مشارکت عقلانی و تدبیر آگاهانه مجاهدت تاریخی انجام دهند تا رضایت شهروندان در مناطق حاشیه نشین را در پی داشته باشد.
وی در پایان از شهردار منطقه 4 درخواست کرد تا تحلیلی واقع بینانه از منطقه تحت امر و آسیب شناسی، داشته ها، نداشته ها، فرصتها و تهدیدها را به کمیسیون نظارت و ارزشیابی ارایه دهد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 45652

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcb50ba.rhbsspiuur.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir