رئيس پليس امنيت عمومی سیستان وبلوچستان خبر داد

انهدام شبکه زمين خواری در زاهدان/ 4 سودجو دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند

18 دی 1395 ساعت 13:37

رئيس پليس امنيت عمومی سیستان وبلوچستان صبح امروز از انهدام سبکه زمین خواری در شهرستان زاهدان خبر داد و گفت: در این راستا 4 سودجو دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.


به گزارش زاهدانه، سرهنگ علی محمدی در گفت وگو با اصحاب رسانه از انهدام شبکه زمين خواری در زاهدان خبر داد و اظهار داشت: بيش از 13 هزار متر مربع زمين به ارزش 11 ميليارد و 660 ميليون ريال در زاهدان رفع تصرف شد.
وی در خصوص جزئیات این خبر گفت: به دنبال اطلاعات واصله مبنی بر فعاليت شبکه ای از عوامل و متصديان بنگاه های مشاور املاک حاشيه شهر زاهدان در خصوص زمين خواری و انجام معاملات غيرقانونی اراضی دولتی، بررسی موضوع به صورت ويژه در دستور کار پليس امنيت عمومی قرارگرفت .
رئيس پليس امنيت عمومي استان ادامه داد: با انجام يک سری کار اطلاعاتی، چند فرد سودجو که در قالب بنگاه و مشاور املاک اقدام به تنظيم مبايعه نامه و صدور مدارک غيرقانونی، خريد و فروش اراضی اقدام به ترغيب مردم و شهروندان بی بضاعت در جهت خريد اراضی مذکور و ساخت و ساز غيرمجاز در جهت رونق کسب و کار خود می کردند، شناسايی شدند.
وی افزود: با هماهنگی مراجع قضايی تعداد 4 نفر از اين افراد سودجو در يک عمليات ضربتی و غافلگيرانه دستگير و پس از تشکيل پرونده مقدماتی جهت سير مراحل قانونی تحويل مقامات قضايی شدند.
مجمدی تصريح کرد : در اين عمليات، 13 هزار و دوازده متر مربع زمين در محدوده اراضی تصرفی و دولتی با ارزش ريالی حدود 11 ميليارد 660 ميليون ريال که طي 35 فقره خريد و فروش مورد معامله غير قانونی شده بود، رفع تصرف شد.
رئيس پليس امنيت عمومی استان در پايان خاطر نشان کرد: پليس تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا با زمين خوران و افراد سودجو که به اراضی ملی دست دارزی می کنند، برخورد کند .
انتهای پیام/


کد مطلب: 53482

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcb5abs.rhbfwpiuur.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir