وضعیت بازار نوروزی در کلانشهر سیستان وبلوچستان؛

"گرانی" مهمترین گلایه شهروندان در آستانه سال نو/ از جیب خالی مردم تا بازار گردی روی موج نگرانی

5 اسفند 1395 ساعت 8:39

در حالی روزهای پایانی سال را پشت سر می‌گذاریم و بیشتر خانواده‌ها خودشان را برای نوروز آماده می‌کنند که عیدی بازار به مردم گرانی می باشد بگونه ای که این امر مردم را برای خرید البسه و آجیل با قیمت های عجیب و قریبی مواجه و آنها را از خرید دلسرد کرده است.


به گزارش زاهدانه، این روزها با نزدیک شدن به ایام پایانی سال خیابان های شهر شلوغ تر از گذشته شده و ازدحام آدمها و حال و هوای گرانی در حالی سکوت بازار را می شکند که حال و هوای گرانی در بازار برای خرید انواع البسه و آجیل علاوه بر نوید شادی بخش، گلایه برخی از شهروندان را نیز به دنبال دارد.
در این میان خبرنگار زاهدانه با گشت و گذاری در بازارهای شهر زاهدان و هم صحبت شدن با فروشندگان و خریداران اقدام به تهیه گزارشی کرده است که در پی آن بازار پوشاک، میوه و تره ‌بار و همچنین قیمت خشکبار و مواد پروتئینی افت وخیزهای زیادی دارد که این مهم می طلبد نظارت مسئولین در چنین ایامی افزایش یابد تا کام مردم در آستانه عید نوروز تلخ نشود.
شهرکی یکی از شهروندانی است که در پاساژ گلستان چهارراه رسولی مشغول چانه زنی با فروشنده بر سر دو بلوز و شلوار ست برای فرزندان دو قلوی خود است، وی با ابراز نارضایتی از قیمت اجناس و البسه موجود در بازار به خبرنگار زاهدانه گفت: وجب به وجب بازار را برای خرید دو لباس مناسب که هم رنگ هم باشد طی کرده ام اما قیمت پوشاک بچه گانه سر به فلک کشیده به گونه ای که قیمت در هر مغازه با دیگری متفاوت است.


یکتا از دیگر شهروندانی زاهدانی نیز با بیان اینکه گرانی اجناس و البسه باعث دلسرد شدن مردم از خرید می شود، افزود: افزایش قیمت انواع پوشاک و آجیل در آستانه سال نو قدرت خرید مردم را کاهش داده است.
وی در ادامه به خبرنگار زاهدانه گفت: در سایه کمرنگ نظارت مسئولان عده ای از سودجویان اقدام به افزایش قیمت کالا کرده که این امر با جیب خالی مردم همخوانی ندارد.
این شهروند زاهدانی بیان کرد: افزایش و گرانی قیمت اجناس موجود در بازار علاوه بر دلسرد کردن مردم از خرید ذوق و شوق آنها را در آُستانه سال نو از بین برده است زیراکثر مردم هنگام مواجه شدن با این قیمت های سرسام آور بدون هیچ خریدی به خانه برگشته و پیش فرزندان خود شرمنده هستند.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلو پسته از 40 تا 80 هزار تومان در حال نوسان است، ادامه داد: گرانی قیمت ها بازار آجیل و میوه و تره بار را هم تحت الشعاع قرار داده است.
احمدی هم در این رابطه به خبرنگار زاهدانه گفت: قیمت پوشاک به حدی افزایش دارد که در برخی فروشگاه ها اجناس ارزان قیمت آن هم با تخفیف های ویژه با قیمت های نجومی 50 تا 70 هزار تومان به حراج گذاشته شده البته ناگفته نماند این اجناس تخفیف خورده نیز رنگ و رویی نداشته و کاملا قدیمی و بنجل هستند که با ذائقه خرید مردم جور در نمی آید.
سرگزی یکی از فروشندگان البسه خیابان شریعتی به خبرنگار زاهدانه با اشاره به اینکه قیمت‌های کنونی پوشاک منطقی است، گفت: قیمت‌های ما در فروشگاه ‌نسبت به فروشندگان دیگر بسیار پایین‌تر است از طرفی کاهش قدرت خرید مردم سبب شده تا حتی مغازه‌هایی که قیمت‌های بسیار پایین‌تر هم دارند فروش چندانی نداشته باشند.

نمایشگاه بهاره با هدف تنظیم بازار و دسترسی مردم به کالاهای پر مصرف عید نوروز دایر می شود
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه عرضه کالا فروش بهاره مرکز استان ویژه ایام پایانی سال و نوروز اظهار داشت: نمایشگاه بهاره با هدف تنظیم بازار و دسترسی مردم به کالاهای پر مصرف عید نوروز با همکاری اصناف و بر اساس برنامه ریزی های لازم از تاریخ 13 لغایت 22 اسفندماه در شهرستان زاهدان با بیش از 300 غرفه برپا خواهد شد .


غلامعلی گنجعلی ادامه داد: در بحث برگزاری نمایشگاه ها یا فروشهای فوق العاده ما نقش تعادلی را داریم و به جهت کمک به افراد و اقشار کم درآمد و تنظیم بازار و در دسترس بودن کالاهای پر مصرف در سبد خانوار در این ایام این نمایشگاه برگزار می گردد .
وی خاطرنشان کرد: دستگاه های مختلف نظارتی و کیفی نیز قبل از برگزاری نمایشگاه بر نحوه ی قیمت کذاری و کیفیت کالاهای قابل عرضه نظارت می کنند.
این مسئول درادامه بیان داشت: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا بهاره مختص کالاهای اساسی و تاثیرگذار در سبد خانوار از جمله کیف ، کفش ، پوشاک ، آجیل و شیرینیجات است و متولی برگزاری آن اتاق اصناف مرکز استان می باشد.
گنجعلی ازدستگاه های عضو این کارگروه خواست تا با همکاری های لازم زمینه ی هر چه بهتر برگزار شدن نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا را فرآهم آورند.
گفتنی است در طی برگزاری نمایشگاه بازرسانی از دستگاه ای مختلف بر قیمت ، کیفیت و بهداشت کالاهای عرضه شده نظارت خواهند نمود .

انتهای پیام/


کد مطلب: 54832

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcb5wbs.rhbafpiuur.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir