۸۳۰ نفر از روستاییان سیستان وبلوچستان آموزش‌های فنی وحرفه‌ای را فراگرفتند

8 تير 1399 ساعت 18:18

خداداد اولیائی گفت:۸۳۰ نفر مهارت آموخته روستایی در سه ماهه اول سال جاری در مراکز فنی و حرفه‌ای استان مورد آموزش قرار گرفتند.


خداد اولیائی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان وبلوچستان، با بیان اینکه تلاش در جهت ارتقای سطح مهارت افراد جامعه به افزایش بهره وری و کارآمدی آنان منجر می‌شود، اظهار داشت:اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با توجه به شعار سال جهش تولید، آموزش‌های روستاییان را از اول سال تا کنون آغاز و باتوجه به شرایط بیماری کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۸۳۰ نفر در روستا‌های این استان توانسته اند دوره‌های مهارتی را فرا گیرند.

او توسعه آموزش‌های مهارتی در روستا‌های را از اولویت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برشمرد و افزود: معضل بیکاری مهم‌ترین دغدغه مسئولان استان بوده و امیدواریم با اجرای بهینه طرح مهارت آموزی روستائیان با همکاری بخشداران و دهیاران بخشی از این مشکل اجتماعی برطرف شود.

اولیائی استان سیستان وبلوچستان را با توجه به شرایط محیطی و بومی درزمینه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به روستاییان فعال خواند و اظهار کرد: هدف از این آموزش‌ها این است که نیرو‌های فعال روستا‌ها پس از کسب مهارت به‌جای نیاز به مهاجرت به سایر مناطق بتوانند با توجه به پتانسیل‌های موجود در خود روستا‌ها مشغول به فعالیت‌های پایدار شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به نقش و اهمیت آموزش مهارت‌های روستایی سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی و افزایش مهارت نیروی انسانی در روستا‌ها اضافه کرد: این سازمان با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برنامه‌هایی را به‌منظور توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای ایجاد شغل در مناطق روستایی و کمک به ایجاد فرصت شغلی جدید و احیا مشاغل خانگی روستاییان تدوین کرده و در حال اجراست.

اولیائی بیان داشت:گواهینامه‌های ارائه شده به شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور حتی خارج از مرز‌های ایران معتبر و قابل ارائه هستند.

انتهای پیام/ع
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر


کد مطلب: 58171

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcb88bs.rhbwzpiuur.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir