مشکلات دنباله دار شرکت تفتان ایر؛

لغو مجوز پرواز تفتان ایر مسیر هواپیما را تغییر داد/ افزایش قیمت بلیط ها و سرگردانی مسافران

19 مهر 1396 ساعت 14:09

لغو مجوز پروازهای شرکت هواپیمایی تفتان ایر سبب افزایش قیمت پروازهای زاهدان به تهران و سرگردانی بسیاری از مسافران این مسیر شد.


به گزارش زاهدنیوز به نقل از عصرهامون، هواپیمایی تفتان در سال 1381ثبت و در سال 1383 اولین پرواز خود را در مسیر داخلی و بین المللی انجام داد؛ پس از این زمان به مدت چند سال پروازها متوقف و در نهایت در نیمه دوم سال 1393مجددا راه اندازی شد.

بعد از مدتی به علت درخواست شرکت مذکور، تفتان مجبور به استرداد هواپیماهای مورد قرار داد شد.
علی ای حال آغاز پرواز های شرکت هواپیمایی تفتان ایر در سیستان و بلوچستان سبب کاهش قیمت چشمگیر پرواز زاهدان به تهران شد که این موضوع رضایت بسیاری از شهروندان ، تجار و بازرگانان را به همراه داشت.

اما دیری نپائید که مشکلات بسیاری سبب تعطیلی های طولانی مدت پرواز های این شرکت می شد به طوری که چند ماهی است که شرکت هواپیمایی تفتان ایر دیگر فعالیتی در مسیر زاهدان به تهران ندارد.
در تماسی که برخی شهروندان زاهدان با پایگاه خبری عصرهامون داشتند ، خواستار پیگیری این موضوع شدند.

یکی از شهروندان گفت: استان سیستان وبلوچستان از پهناورترین استان های ایران است وفاصله مرکز استان تا تهران ۱۹۰۰کیلومتراست که با قطار واتوبوس ۲۴ساعت زمان می برد.

وی ادامه داد: در اواخر دولت یازدهم شرکت هواپیمایی تفتان ایر افتتاح شد که دارای دوفروند هواپیمای مسافربری که وظیفه جابجایی مسافرینی که توان تحمل راه طولانی را ندارند بتوانند با قیمت مناسب به امورات خود برسند اما متاسفانه خبرها حاکی از آن است که این شرکت وام های مورد نظر را از دولت دریافت ویک ماه بعد از افتتاح این پروازها قطع شد.

این شهروند اضافه کرد: باتوجه به گران بودن بلیط در مسیر زاهدان _تهران وبلعکس مردم توان پرداخت این هزینه ها را ندارند.
این شهروند با بیان اینکه هواپیما ی این شرکت در خطوط دیگری در حال فعالیت می باشد، افزود: از شما رسانه محترم درخواست دارم نسبت به پیگیری این موضوع اقدام عاجل نمایید تا این مردم محروم مرز دار از حق خود بهرمند شوند.

در تماسی که خبرنگار اجتماعی عصرهامون با ابوالفضل حقیقی مدیرعامل، مالک و سرمایه گذار شرکت هواپیمایی تفتان ایر جهت پیگیری این موضوع داشت، وی پاسخگوی تلفن همراه خود نبود.

در ادامه در تماسی که خبرنگار عصرهامون با حسن اعرابی مقدم مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان داشت، وی با بیان اینکه در تلاش برای برقراری پرواز های تفتان ایر در استان هستیم، خاطر نشان کرد: در حال حاضر هواپیماهای شرکت تفتان ایر در اجاره شرکت تابان است و آن شرکت در هر مسیری که بخواهد پرواز می کند.

وی ادامه داد: از آنجایی که شرکت تفتان ایر ای او سی ندارد به دنبال استقلال از سازمان کشوری است لذا اجازه پرواز ندارد.
اعرابی مقدم با بیان اینکه تا کنون شرکت تابان پروازهای شرکت تفتان ایر را انجام می داده است، افزود: دلیل لغو مجوز پرواز های شرکت تفتان ایر را یا زمان و یا مسائل دیگر است با این حال این شرکت به دلیل مشکلاتی که داشته دوباره مجوز خود را تمدید نکرده اما هواپیماهای خود را اجاره داده که به دنبال برقراری پروازها بار دیگر در این مسیر ها هستیم.
انتهای پیام/


کد مطلب: 55921

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcb89bs.rhbs5piuur.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir