بسیجیان جان بر کف در خاکریز اول خدمت به مردم و محرومیت زدایی

1 آذر 1400 ساعت 16:59

عبدالمجید شیخی گفت: بسیجیان پیاده نظام حکمرانی خوب و جان فدای نظام اسلامی هستند، آن ها در هر حادثه و رخداد مترقبه و غیر مترقبه ای در خاکریز اول و به عنوان پیش قراولان جامعه و سرمایه و لایه اجتماعی متراکمی از ارزش های متعالی شکل گرفته در دامان اسلام هستند.


به گزارش عصرهامون، عبدالمجید شیخی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی با گرامیداشت هفته بسیج بیان کرد: در دهه اخیر غربی ها شعاری با عنوان حکمرانی خوب را در ادبیات اقتصادی مطرح کرده اند. این مقوله ریشه در عدم موفقیت هایی دارد که در ادبیات اقتصاد سرمایه داری و کلاسیک چند دهه سعی کردند آن را به دنیای علم و حکمرانی القاء کنند تا همه کورکورانه بر اساس آن رفتار و عمل کنند.

وی ادامه داد: ریشه طرح مسئله ای به نام "حکمرانی خوب" بر می گردد به این که عمدتا در ادبیات اقتصاد کلاسیک و عموما علوم انسانی بسیاری از متغیرها و مقولات کیفی هیچ وقت لحاظ نشده و حتی تا دو دهه قبل کسی هم حاضر به قبول این واقعیت ها نبود و کمتر فردی جرات می کرد از رشد همراه با عدالت، مسئله کارایی دولت، ارتباط اخلاق و اقتصاد و علوم انسانی صحبت کند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: همچنین طرح مسئله حکمرانی خوب ریشه در باوری دارد که اخیرا پیدا شده، بسیاری از اقتصاد دانان می گویند اقتصاد باید متکی به اخلاق باشد، اخلاق و اقتصاد یک ارتباط فوق ارگانیک با هم دارند، حتی برخی از آنها که اعتقادی هم ندارند این باور را دارند که مطالعات بین رشته ای اخلاق و اقتصاد باید شکل بگیرد.

به گفته وی، همینطور طرح مسئله حکمرانی خوب ریشه در مقوله تعریف شده ای به نام اندازه دولت دارد، اخیرا به این نتیجه رسیده اند که اندازه دولت مطرح نیست، بلکه دولت کارآمد و حکمران خوب مطرح است و اندازه دولت خیلی نمی تواند شاخص خوبی از حکمرانی خوب باشد.

 انتهای پیام/


کد مطلب: 60501

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcb8sb0.rhbggpiuur.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir