رسیدگی به اسرای کربلا بارزترین ویژگی حضرت زینب(س) بود/ پرستاران از آن حضرت الگو بگیرند

11 دی 1398 ساعت 7:12

امام جمعه ایرانشهر گفت:حضرت زینب(س) با صبر و مقاومت و موقعیت ممتاز خودشان توانستند بار سرپرستی و پرستاری اسرای کربلا را به دوش بکشند و از آنها مراقبت کنند.


حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار به خبرنگار زاهدنیوز گفت: برخی شخصیت ها در تاریخ با ویژگی های ممتاز زبانزد هستند و بعضی از این ویژگی ها باعث می شود تا شخصیت های برجسته تری پدید آید.

امام جمعه ایرانشهر افزود: حضرت زینب(س) یکی از این شخصیت های برجسته تاریخ اسلام است که مهمترین ویژگی ایشان صبر، مقاومت و فداکاری در صحرای کربلا بود.

وی ادامه داد: ایشان با صبر و مقاومت و موقعیت ممتاز خودشان توانستند بار سرپرستی و پرستاری اسرای کربلا را به دوش بکشند و از آنها مراقبت کنند که این ویژگی‌ ایشان در تاریخ به عنوان یک فداکارای بزرگ جاودانه و الگو شد.

حجت الاسلام ابطحی با اشاره به اینکه پرستاران باید از حضرت زینب(س) الگو بگیرند، بیان کرد: حضرت زینب(س) یک الگوی بزرگ و مناسب برای تمام زنان و بخصوص پرستاران است و درواقع ایشان درس بزرگی به همه دادند و آن درس این بود که انسان بخاطر خداوند می تواند شاهکارهای بزرگی را در عالم رغم بزند.

وی درپایان خاطرنشان کرد: کسی که در بستر بیماری با تالمات روحی و جسمی فراوانی به سر می برد تحمل آن دردها بسیار سخت است و اگر شخصی با خلق خوش از این بیماران پرستاری کند درواقع راه حضرت زینب(س) را پیموده که این وظیفه خطیر پرستاران است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 57721

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcb8zbs.rhbz5piuur.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir