معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

فعالیت یک میلیون واحد صنفی بدون پروانه در کشور/ لازمه پیشرفت اقتصاد، اشتغال و تولید است

15 ارديبهشت 1395 ساعت 12:37

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه لازمه پیشرفت اقتصاد؛ اشتغال و تولید است، گفت: سیستان وبلوچستان سرمایه و ظرفیت های بی نظیری دارد که می توان با برنامه ریزی و مدیریت از آن بخوبی بهره برد.


به گزارش زاهدانه، پیش از ظهر امروز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همایش تجلیل از حامیان حقوق مصرف کننده در سالن جلسات اداره بازرگانی استان برگزار شد که در این مراسم از 9 واحد تولیدی و 10 صنف برتر تجلیل بعمل آمد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه همایش تجلیل از حامیان حقوق مصرف کننده اظهار داشت: سیستان و بلوچستان استانی صبور و مظلوم است که نباید از آن بعنوان استانی محروم یاد کرد چرا که هیچ سرمایه گذاری رغبت به سرمایه گذاری در مکانی محروم را ندارد از اینرو بکار بردن واژه "محروم" برای سیستان و بلوچستان که دارای امنیت، پتانسیل و ظرفیت های زیادی است صحیح نمی باشد.
محمود نوابی با اشاره به کلنگ زنی برخی از پروژه ها و سرعت عمل در پیشرفت و ساخت آنان بیان داشت: بحث افتتاح و راه اندازی شمش آنتیموان بسیار مهم است زیرا امروز ما نهمین کشور دارای آنتیموان در دنیا هستیم.
وی با بیان اینکه کارخانه لاستیک سازی منطقه سیستان هدیه مستقیم دولت به مردم است، گفت: سرمایه گذاری بر روی معدن 40 کوره از دیگر طرح هایی اجرایی در استان است که تا آبانماه امسال به بهره برداری می رسد.
این مسئول با اشاره به اینکه لازمه پیشرفت اقتصاد؛ اشتغال و تولید است، گفت: سیستان وبلوچستان سرمایه و ظرفیت های بی نظیری دارد که می توان با برنامه ریزی و مدیریت از آن بخوبی بهره برد.
وی ادامه داد: در سیستان وبلوچستان تعداد متقاضیان کم است که می طلبد این مهم را مسئولان و اوامر اجرایی دخیل در این امر افزایش دهند.
نوابی با اشاره به اینکه استان فارس رکورددار برگزاری همایش تجلیل از حمایت مصرف کنندگان است، گفت: علی رغم کمبود منابع و گرفتاری های موجود سیستان وبلوچستان چهارمین همایش استانی را برگزار کرد که این مهم جای تقدیر و تشکر دارد چرا که پنج استان کشور توان برگزاری این همایش را نداشتند.
وی بیان کرد: عملیاتی کردن 9 هزار صنایع تولیدی کوچک، یک هزار صنایع تولیدی متوسط و 2 هزار طرح بزرگ صنعتی که بالای 60 درصد پیشرفت دارند جز تکالیف سازمان صنعت و معدن است که باید اجرایی شود که در این زمینه سهم سیستان و بلوچستان 405 میلیارد تومان است که اگر وارد گردنه اقتصادی شود مشکلات جزئی واحدهای تولیدی و طرح هایی که بالای 60 درصد پیشرفت هستند، رفع خواهد شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد:  سامانه 124 حمایت از حقوق مصرف کنندگان بصورت شبانه روز پاسخگوی شکایات و انتقادات افراد است که هر فرد می توانند با شماره گیری این سامانه مشکل خود را ثبت کند تا در اسرع وقت به آن موضوع رسیدگی شود.
وی با بیان اینکه از سه میلیون واحد صنفی موجود درکشور یک میلیون بدون پروانه مشغول بکار هستند، گفت: سهم ما از فروشگاههای زنجیره ای 5 درصد است که در کشورهای دیگر بالای 60 درصد است.
نوابی در پایان با اشاره به اینکه باید به سمت مشارکت بخش های خصوصی گام برداشت، افزود: با فریاد کار پیش نمی رود باید برای این استان کار کرد بگونه ای که نگاه کاملا حمایتی و پذیرشی باشد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 50043

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcbfgbs.rhbgapiuur.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir