کاهش بهای نفت خام در بازار انرژی

26 ارديبهشت 1401 ساعت 10:01

علی رغم ترس سرمایه گذاران از تحریم نفت روسیه توسط اروپا و تاثیر آن بر بازار عرضه، قیمت نفت خام امروز نزولی بود.


به گزارش زاهدنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرمایه گذاران با قوت گرفتن احتمال تحریم نفت روسیه و تاثیر حتمی آن بر بازار عرضه نگران آینده بازار نفت و یافتن جایگزینی برای نفت مسکو هستند. با این حال، کاهش تقاضا به دلیل نگرانی از گسترش کرونا در چین به عنوان بزرگترین وارد کننده و دومین مصرف کننده انرژی جهان بازار را تحت تاثیر قرار داد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۱۰ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۰.۵ درصد کاهش، ۱۰۹ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

این دو شاخص نفتی در هفته گذشته جهشی ۴ درصدی را به ثبت رسانده بودند و بیش از ۱ دلار در هر بشکه افزایش قیمت داشتند که بیشتری میزان از ۲۸ مارس سال جاری بوده است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند قیمت نفت خام در این هفته صعودی باشد، زیرا تعلل اروپا برای اجرای طرح تحریمی خود علیه نفت روسیه موجب کاهش عرضه جهانی نفت خام و سوخت شده است.

گفته می‌شود دیپلمت‌های ارشد چهار کشور بزرگ اروپایی قرار است روز جمعه در مورد زمان اجرایی شدن طرح تحریمی نفت روسیه با یکدیگر به توافق برسند. هفته گذشته مسکو چندین شرکت انرژی اروپایی را تحریم کرد؛ اقدامی که نگرانی در مورد آینده بازار عرضه را بیش از پیش تقویت کرد.


انتهای پیام/


کد مطلب: 60880

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcbgwb0.rhbgwpiuur.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir