در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان مطرح شد؛

حضور پرشوردر راهپیمایی 22 بهمن دشمن را مایوس می کند/ مردم باید در انتخابات به افراد شایسته رای دهند

18 بهمن 1398 ساعت 13:45

امام جمعه زاهدان گفت: مردم با انتخاب ها و معیارهای درست و نه با نگاههای حزبی، گروهی، قبیله ای و جناحی افراد شایسته را انتخاب کنند.


به گزارش زاهدنیوز ؛ حجت الاسلام محامی در خطبه های نماز جمعه امروز زاهدان با تفسیر زیارت جامعه کبیره بیان کرد: یکی از مهمترین موارد اشاره شده در زیارت جامعه، همراهی با رهبر جامعه اسلامی است و در روایات متعددی از پیامبر مکرم اسلام(ص) و حضرت علی(ع) به این موضوع اشاره شده است.

امام جمعه زاهدان افزود: همراهی مردم با ولی الهی و حضور آنها در صحنه برای دفاع از اسلام، ولی و رهبر الهی امری بسیار مهم است و این حضورمردم و در رکاب ولی الهی بودن باعث می شود تا خداوند به رهبر جامعه اسلامی قدرت و فرصت دهد تا در جامعه پیشرفت و تحول ایجاد گردد.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) با تمام ناملایمات و نامهربانی ها 5 سال حکومت عدلی را پایه گذاری کرد که زبانزد شده است اما برخی این عدل را تحمل نکردند و درنهایت عدل او باعث شد تا این امام را به شهادت برسانند و اینها نمونه های صدر اسلام است و نمونه های امروزی همراهی مردم با رهبر الهی نیز همراهی مردم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام محامی با اشاره به اینکه مردم ایران همیشه همراه رهبر نظام اسلامی بوده اند گفت: نمونه های این همراهی را می توان در استقبال از حضرت امام(ره) در ۱۲ بهمن57 و حضور پرشورشان در راهپیمایی ها و روزهای اوج پیروزی انقلاب اسلامی علیرغم اعمال حکومت نظامی دانست که به فرمان حضرت امام(ره) مردم در صحنه حضور پیدا کرده و به تعبیری تیر خلاص را به حکومت شاهنشاهی زدند و انقلاب اسلامی ایران را پایه‌گذاری کردند که همه اینها به برکت حضور مردم بود.

وی تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی نیز این همراهی در عرصه های دفاع مقدس، جهاد سازندگی و مقابله با آشوب ها برای کشور ما کار ساز بود و درواقع مردم هرجا احساس کردند انقلاب نیاز به حضور آنها دارد با قدرت حاضر شده و با رشادت و شهامت از انقلاب خودشان دفاع کردند و با این تبعیت از رهبری، انقلاب اسلامی همچنان پایدار است و با قدرت راه خودش را ادامه می دهد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه هرکس عزت و اقتدار کشور را می خواهد باید در صحنه حضور داشته باشد، بیان کرد: استقلال،عزت، افتخارو امنیت سرزمین ما نیازمند این حضور میلیونی مردم در صحنه است چراکه دشمنان می خواهند بین مردم و مسئولین فاصله بیندازند و نقشه های شومشان را ایجاد کنند اما مردم هوشیار و رشید و بصیر ما اجازه هیچ کاری به دشمن نخواهند داد و با حضور میلیونی و پرشور و خودشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و انقلاب خواهند زد.

وی ادامه داد: مسئولان نیز نباید حضور مردم را تشریفاتی بدانند و آن را یک احساس تکلیف و از صمیم قلب دانسته و برای برطرف کردن مشکلات مردم تلاش کنند تا مبادا بی اعتمادی نسبت به مسئولان در جامعه بوجود آید.

حجت الاسلام محامی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات یک امانت اجتماعی است، بیان کرد: امانت های اجتماعی یعنی مسئولیت‌هایی که باید با شایسته سالاری به اهلش واگذار شود چرا که این مسئولیت ها امانت مردم است و اگرهم مسئولیت به کسانی داده می شود آنها باید تعهد و تخصص و توانمندی لازم را برای پذیرش این مسئولیت داشته باشند.

وی افزود: اگرخدای ناکرده این مسئولیت ها به کسانی که شایستگی نداشته باشند واگذار شود، کشور و مردم را دچار آسیب می کند و این وظیفه مسئولان است که امانت ها را درهر جایگاهی هستند به اهلش واگذار کنند و مردم نیز با انتخاب ها و معیارهای درست و نه با نگاههای حزبی، گروهی، قبیله ای و جناحی افراد شایسته را انتخاب کنند کسانی که مومن و معتقد به نظام و سیاست های جمهوری اسلامی باشند و با روحیه جهادی به رفع مشکلات مردم بپردازند.

حجت الاسلام محامی با اشاره به اینکه نماینده مجلس باید شجاع و دارای روحیه جهادی باشد، گفت: نمایندگانی که مردم انتخاب می کنند باید کارآمد باشند و در شرایط کنونی بتوانند در برابر دشمنان حرف بزنند و از حیثیت و جایگاه مردم دفاع کنند و اینگونه می توانیم مجلسی قوی و متحد داشته باشیم.

وی ادامه داد: این مهم است که ما کسی را انتخاب کنیم که بتواند به نظام اسلامی و به کشور و اسلام خدمت کند و نمایندگان باید بتوانند با یکدیگر متحد شده و یکصدا منافع استان را دنبال کنند نه اینکه هر کسی دنبال منافع خود و اطرافیان خود باشد و درواقع باید یک نماینده مصالح کشور و منافع ملی و استان را در نظربگیرد.

حجت الاسلام محامی در پایان با اشاره به دیدار با جمعی از مردم سیستان و گلایه مندی برخی از کمبود بودجه،خاطرنشان کرد: تاکنون بودجه قابل توجهی به استان وارد شده است اما بخش عمده ای از مشکلات استان ناشی از مدیریت ضعیف و یا اقدامات غیرکارشناسانه است که نمایندگان می توانند در تقویت مدیریت استان نقش ویژه ای ایفا کنند و لذا حضور مردم در انتخابات و انتخاب یک نماینده خوب در سرنوشت کشور و استان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 57820

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcbgwbs.rhbz5piuur.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir