کدام ۲ تیم به فینال یورو ۲۰۲۰ صعود می‌کنند؟

14 تير 1400 ساعت 7:33

با پایان دیدار‌های مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا چهره تیم‌های صعود کننده به مرحله بعدی این رقابت‌ها مشخص شد.


به گزارش زاهدنیوز، به نقل از باشگاه خبرنگاران، جام ملت‌های اروپا یورو ۲۰۲۰ روز‌های پایانی خود را سپری می‌کند. تا اتمام این رقابت‌ها تنها ۳ مسابقه باقی مانده است.

مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ با دیدار تیم‌های ملی اسپانیا و ایتالیا آغاز خواهد شد، تیم‌هایی که هر کدام سابقه درخشانی در تاریخ این بازی‌ها دارند.

ایتالیایی‌ها در ۳۲ مسابقه قبلی خود شکستی را تجربه نکرده اند و شاید مهمترین مدعی کسب قهرمانی این جام باشند.

لاجودی پوشان تیمی جوان و هماهنگی را راهی این مسابقات کرده اند و شاید کسب عنوان قهرمانی و بالابردن جام توسط مانچینی سرمربی خوش پوش آتزوری پایانی زیبا برای هواداران بی طرف فوتبال باشد.

رقیب ایتالیایی‌ها، تیم ملی اسپانیا یکی از پر افتخار‌ترین تیم‌های تاریخ یورو است. اسپانیایی‌ها که این رقابت‌ها را با شرایط نه چندان خوب آغاز کردند و در ۲ بازی ابتدایی موفق به کسب پیروزی نشدند، اما بعد از بازگشت سرخیو بوسکتس کاپیتان خود نتایج بسیار خوبی کسب کردند و در ۳ بازی ۱۱ گل به ثمر رساندند.

اسپانیایی‌ها که سابقه قهرمانی ۳ دوره این مسابقات را دارند خود را برای قهرمانی چهارم آماده می‌کنند.

دیدار دوم مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ بین تیم های  انگلیس و دانمارک برگزار می‌ شود. تیم ملی فوتبال انگلیس در شرایطی به مرحله نیمه نهایی رسیده است که در این جام تا به حال گلی را دریافت نکرده است و در ۵ مسابقه قبلی  در این جام دروازه خود را نیز بسته نگه داشته است. انگلیسی‌ها که از نظر کارشناسان دنیای فوتبال بهترین مهره‌ها و بازیکنان را در میان ۴ تیم حاضر در این مرحله دارد و امیدوارند با توجه به برگزاری فینال در ورزشگاه ومبلی بتوانند جام را در کشور خود حفظ کنند. اتفاقی که حسرت همیشه انگلیسی ها بوده است.

رقیب آن ها، دانمارکی است که مهمان ناخوانده میان این ۴ تیم نام گرفته است. دانمارکی‌ها که کریستین اریکسن بهترین بازیکن خود را به شکل عجیب و پس از سکته در زمین مسابقه از دست دادند ۲ مسابقه اول خود را شکست خوردند، اما خیلی زود به مسابقات بازگشتند و با ۳ پیروزی پیاپی مقابل روسیه، ولز و جمهوری چک به مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ رسیدند اتفاقی که آخرین بار ۲۹ سال پیش برای آن‌ها پیش آمد و در نهایت نیز توانستند قهرمانی جام ملت‌های اروپا را یک بار در سال ۱۹۹۲ تجربه کنند.

دانمارک به عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم به مرحله حذفی صعود کرد و اکنون آن‌ها امیدوارند که دومین قهرمانی خود را نیز به دست آورند. نکته‌ی جالب اینجاست که قهرمان دوره قبلی یورو تیم ملی پرتغال نیز به عنوان تیم سوم از گروه خود صعود کرد اتفاقی که شاید امید دانمارکی‌ها را برای قهرمانی را دو چندان کند.

در همین حال با برخی از کارشناسان فوتبال کشورمان گفت و گو کرده ایم که در ادامه می توانید آن را بخوانید.

حمید درخشان پیشکسوت فوتبال کشورمان در ارتباط با تیم‌های راه یافته به نیمه نهایی و همچنین فینالیست‌های احتمالی این مسابقه گفت: با توجه به انگیزه بالایی که ۴ تیم حاضر در این مرحله دارند نمی‌شود به طور قطع گفت که چه تیمی قهرمان این مسابقات می‌شود.

او ادامه داد: فرانسه یکی از تیم‌هایی بود که شایستگی حضور در مرحله نیمه نهایی را داشت .تیم‌های بزرگ و به نامی می‌توانستند در این مرحله حضور داشته باشند، اما حذف شدند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند. قهرمان این دوره می‌تواند یکی از تیم‌های شگفتی ساز باشد.

درخشان درباره فینالیست‌های احتمالی یورو ۲۰۲۰ گفت: به احتمال خیلی زیاد فینال این رقابت‌ها می‌تواند بین تیم‌های ایتالیا و انگلیس باشد.

صادق ورمرزیار پیشکسوت تیم فوتبال استقلال نیز عنوان کرد: این دوره از مسابقات یورو ۲۰۲۰ بار فنی بالایی داشت و بعضی از تیم‌ها ترکیب خود را مبتنی بر بازیکنان جوان و با تجربه قرار دادند و نتایج خوبی هم گرفتند، اما معتقدم هدف آن‌ها نتیجه گیری در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.

او درباره بهترین تیم‌های یورو ۲۰۲۰ گفت: تیم ملی فوتبال اسپانیا به جز بازی که در مقابل سوئیس داشت، تاکنون عملکردی خوبی داشته است، آن‌ها در دفاع گروهی خوب عمل می‌کنند و از قدرت بدنی بالایی برخوردار هستند. انگلیس نیز تیمی مبتنی بر قدرت فیزیکی هست و ساوت گیت سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس توان تاکتیکی این تیم را نسبت به گذشته بسیار افزایش داده است. آن‌ها همچنین با قدرت توانستند، آلمان رقیب سنتی خود را در مرحله یک هشتم نهایی حذف کنند.

او ادامه داد: اما به نظرم مدعی اصلی قهرمانی مسابقات یورو ۲۰۲۰ ایتالیا است که در ادوار جام‌های جهانی و یورو با کسب نتایج حداقلی و چراغ خاموش به سمت قهرمانی حرکت می‌کند. آن‌ها از بازیکنان توانمندی در خط هافبک و مهاجم بهره می‌برند و با این ترکیب توان قهرمانی در یورو۲۰۲۰ را دارند.

ورمزیار درخصوص بهترین تیم‌های حذف شده از یورو ۲۰۲۰ بیان کرد: تیم‌های بسیار قدرتمندی از این مسابقات حذف شدند، تیم‌های ملی فوتبال فرانسه، آلمان، پرتغال و هلند توان رسیدن به مراحل بالاتر یورو ۲۰۲۰ را داشتند و حتی از شانس‌های اصلی قهرمانی این مسابقات نیز محسوب می‌شدند.

او درخصوص تیم‌های که شانس رسیدن به فینال مسابقات یورو ۲۰۲۰ را دارند، افزود: تیم‌های ایتالیا، اسپانیا و انگلیس شایستگی رسیدن به فینال یورو ۲۰۲۰ را دارند و می‌توانند قهرمانی این مسابقات را به دست آورند.

نصرالله عبداللهی پیشسکوت و سرپرست تیم فوتبال استقلال نیز در ارتباط با قهرمان احتمالی یورو ۲۰۲۰ اظهار کرد: بین تیم ملی ایتالیا و انگلیس، تیم ملی انگلیس می‌تواند قهرمان جام ملت‌های اروپا شود.

او افزود: شانس قهرمانی تیم ملی انگلیس بالاتر از سایر تیم‌ها است، به این دلیل که انگلیسی‌ها توانستند آلمان پر ستاره را شکست دهند.

او ادامه داد: تیم‌هایی مانند بلژیک، فرانسه و آلمان شایسته حضور در این مرحله را داشتند، اما تیم‌هایی که آن‌ها را شکست دادند به همه نشان دادند که شایستگی بیشتری از این تیم‌های حذف شده دارند.

مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا چهارشنبه شب به اتمام خواهد رسید و در انتها ۲ تیم به فینال  یورو ۲۰۲۰ خواهند رسید. تیم‌هایی با توجه به رسیدن آن‌ها به این مرحله تمام آن‌ها شایستگی حضور در آن را دارند، اما به نظر شما چه تیم‌هایی می‌توانند به فینال یورو ۲۰۲۰ برسند؟

برنامه مسابقات مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰:

اسپانیا – ایتالیا / سه شنبه ساعت ۲۳:۳۰ / ورزشگاه ومبلی (لندن)

انگلیس – دانمارک / چهارشنبه ساعت ۲۳:۳۰ / ورزشگاه ومبلی (لندن)


کد مطلب: 60015

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcbsgb0.rhbg8piuur.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir