در پی اعلام خبر قطع رابطه عربستان با ایران؛

عربستان جنگ های ۳۰ ساله مذهبی را کلید زد/ رابطه بین ملت پیشرو ایران اسلامی با حکومت متحجر آل سعود هیچ سودی ندارد

16 دی 1394 ساعت 6:00

دولت سعودی در اقدامی به نظر سفیهانه و وحشیانه شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان را در تعجب همگان اعدام کرد و به عقیده بسیاری گور خود را با این عمل کند.


به گزارش زاهدانه به نقل ازسرویس سیاسی ۸دی؛دولت سعودی در اقدامی به نظر سفیهانه و وحشیانه شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان را در تعجب همگان اعدام کرد و به عقیده بسیاری گور خود را با این عمل کند.

لازم به ذکر است آنچه موجب تعجب اندیشمندان سیاسی شده آن است که مگر می شود عربستان اقدامی با این اهمیت را بدون هماهنگی با اربابانش در واشنگتن و نیویورک انجام داده باشند و کدام عقل سلیمی حتی اگر کافر و ظالم باشد اجازه اقدام وحشیانه و سفیهانه ای همچون اعدام شیخ نمر را داده است.

گفتنی است در همین راستا باید به سخنان منتشر شده کسینجر در سال گذشته توجه کرد تا در یابیم این اعدام وحشیانه شاید برای عربستان گران تمام شود که می شود اما حرکتی در جهت تحقق اهداف آمریکا برای تکمیل پازل حل مشکلات عدیده شان در خاورمیانه و به خصوص ایران است.

henry-Kissinger

هنری کسینجر در سخنرانی خود در مدرسه سیاست عمومی جرارد فوردِ دانشگاه میشیگان در ۱۹ جوئن ۲۰۱۳ درباره مسئله سوریه می‌گوید:

سه نتیجه‌ی محتمل وجود خواهد داشت. پیروزی اسد، پیروزی اهل سنت، یا نتیجه‌ای که در آن ملیت‌های متنوع بر همزیستی توافق کنند که در این صورت مناطقی با استقلال کم‌وبیش ایجاد خواهد شد که نمی‌توانند یکدیگر را سرکوب و حق هم را ضایع کنند. این نتیجه‌ی دلخواه من است. اما نتیجه‌ی محبوبی نیست. من همچنین فکر می‌کنم که اسد باید برود هرچند فکر نمی‌کنم کلید حل مشکل ما باشد. کلید حل مشکل ما در ایجاد اوضاعی همانند اروپای بعد از جنگ سی ساله است، زمانی که گروه‌های مختلف مسیحی یکدیگر را می‌کشتند و در نهایت تصمیم گرفتند که با هم اما در واحدهای جداگانه زندگی کنند خواهد بود.

شایان ذکر است زمانیکه وزیر خارجه عربستان با اعلام اینکه ریاض روابط دیپلماتیک خود با تهران را قطع کرد در حال بازی در پازل بود در حالیکه شاید خود نداند پا به چه باتلاقی گذاشته است.

البته گفتنی است که این قبیل اقدامات ضرری برای ایران نخواهد داشت و همه اش سود است. به عنوان مثال با قطع رابطه از این پس شاهد خروج فراوان ارز از کشور به سمت عربستان نخواهیم بود و از آن سو حتمی دولت سعودی با کاهش شدید در آمد گردشگری مواجه خواهد شد.

xnas9zbp

به قول حضرت امام خمینی (ره) که در پاسخ به اعلام پیام قطع رابطه آمریکا با ایران توسط کارتر گفت: « خبر قطع رابطه بین ایران و آمریکا را دریافت کردم. اگر کارتر در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر وصلاح مظلوم است، همین قطع رابطه است. رابطه بین یک ملت بپاخاسته برای رهایی از چنگال چپاولگران بین‌المللی با یک چپاولگر عالم‌خوار، همیشه به ضرر ملت مظلوم و به نفع چپاولگر است »

حال با توجه به سخنان وزیر امور خارجه عربستان به تاسی از امام باید گفت: رابطه بین یک ملت پیشرو و بپاخواسته برای رشد و تعالی ایران اسلامی با حکومت متحجر و وحشی آل سعود هیچ سودی نخواهد داشت.

انتهای پیام/


کد مطلب: 48875

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcbswba.rhbwzpiuur.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir