رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خبر داد:

بهره برداری از 2 بیمارستان 540تخت خوابی تا 5سال آینده

16 دی 1397 ساعت 10:15

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: دوبیمارستان 540تخت خوابی ایرانشهر و چابهار تا 5سال آینده به بهره برداری می رسند.


به گزارش زاهدنیوز، محمدمهران امینی فرد در نشست فصلی مشترک روسای بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر که در سالن جلسات بیمارستان ایران این شهرستان برگزار شد، برتبین مدیریت منابع مالی حوزه های درمان، دارو، تاکید کرد و افزود: دو بیمارستان تخصص ۵۴۰ تخت خوابی که در ایرانشهر و چابهار با حضور هاشمی وزیر مستعفی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلنگ زنی شد، بعداز چهار تا پنج سال، وارد چرخه درمان خواهند شد.
وی اظهار کرد: راه اندازی این بیمارستانها، ارتقاء شاخصه های درمانی حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر را فراهم خواهد کرد.
وی بیان کرد: در کنار پیگیری این دو پروژه عظیم، مقاوم سازی بیمارستان امام علی( ع) چابهار نیز شروع شده و بزودی کلینیک تخصصی، LDR، اورژانس و بخش سوختگی این بیمارستان هم وارد چرخه درمان خواهد شد تا شاخصه های درمانی چابهار رشد بهتری بگیرید.
وی تاکید کرد: متاسفانه چابهار نسبت به سایر شهرستان ها در زمینه بهداشت و درمان عقب تر بوده و براین اساس، دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در تلاش است تا بتواند وضعیت همه شهرهای حوزه تحت پوشش خود را به سطح استاندارد برساند.
وی ادامه داد: بیمارستان ها بنگاه‌های اقتصادی هستند که باید علاوه بر خدمات بهینه ای که انجام می دهند شرایط بودجه ای و مالی را در نظر بگیرند و هر نوع خدماتی که اضافه می کنند از محل صرفه‌جویی باشد و خدماتی در یک فرآیندی که نیاز داشته باشند و دانشگاه تعریف بکند افزایش خواهیم داد.
این مسئول در خصوص خدمات تخصصی درمانی در شهرهای دلگان، فنوج، کنارک ومهرستان که هم اکنون به صورت مراکز درمان بستر هستند نیز گفت: موافقت های بخش بستری در تخصصی های داخلی و اطفال اخذ شده که این موافقت زمینه سایر تجهیزات مثل رادیولوژی، آزمایشگاه را فراهم خواهد کرد و خدمات دهی گسترده تر خواهد شد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات هاشمی وزیر مستعفی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمان سکانداری، وی را انسانی منحصر به فرد و جهادی عنوان کرد که عملکردی جهادی و انقلابی داشت و مشکلات حوزه درمان را کمتر کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: با سرپرستی نمکی، طرح تحول سلامت به صورت جدی ادامه پیدا کرده و در این زمینه وقفه ای بوجود نیابد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز در این جلسه ضمن تبریک ارتقاء دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی، به تشریح وضعیت درمانی بیمارستان ها پرداخت و گفت: خوشبختانه در بحث درمان موفقیت های خوبی داشتیم و توانستیم بسیاری ازشاخصه ها را ارتقاء بدهیم.
کردی افزود: درحال حاضر سیاست وزارت بهداشت مدیریت منابع و مصارف است، البته همه تنگناها و دغدغه‌های بیمارستان‌ها را منتقل کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم برای آن‌ها راه‌حلی ارائه دهیم،براین اساس بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر باوجود همه شایستگی‌هایی که دارند باید در این عرصه نیز عملکرد خوبی را به‌نمایش بگذارند.
شایان ذکر است در پایان این جلسه روسای بیمارستان ها، مدیران و کارشناسان ستادی معاونت درمان گزارش عملکرد خود را ارائه دادند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 56795

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcbszbs.rhb09piuur.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir