کارشناس مسائل اقتصادی:

اختصاص یارانه به کشاورزان یکی از راه های درمان اقتصاد بیمار ایران است/ بهبود اقتصاد ایران با مدیران فاسدو ضد منافع ملی امکان پذیر نیست

18 دی 1395 ساعت 13:14

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت:ما وقتی که به یک بدن بیمار مرتب مسکن می دهیم وقتی که این داروها را قطع کنیم مسلم است که رنج آور است در مورد اقتصاد هم همینطور است ما در ابتدا باید به تولید کنندگان و مخصوصا کشاورزان یارانه بدهیم تاتولیدشان را بالا ببرند و به نسبتی که تولید افزایش یافت ما واردات مواد غذایی را کم کنیم تا کم کم به جایی می رسد که اگر از خارج وارد نکنیم.


به گزارش زاهدانه، ابراهیم رزاقی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان در رابطه با ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور نسبت به ارز 3600 تومان برای واردات کالا گفت: اکثرا فکر می کنند که ارزش پول ملی ما به ارزان تر بودن دلار است و به این فکر نمی کنند نزدیک به 45 سال ما از یک عامل رنج می بریم و آن هم اینکه هر کالایی که در هر کشوری تولید شود وقتی به داخل ایران بیاید تولید کننده داخلی نمی تواند با آن رقابت کند.

رزاقی تشریح کرد: ما برای اینکه به ریال قدرت ببخشیم دلار را ارزان تعیین می کنیم که این درست بر خلاف سیاست های ژاپن و چین است آن ها همیشه ارز را بسیار بالا تعیین می کنند و هیچکس در آنجا دلار را نگه نمی دارد بلکه به بانک ها می فروشد که نتیجه این می شود هر که سود بخواهد تولید و سپس صادر می کند و دلار را به دولت می فروشد.

وی افزود: اما در ایران هرکه سود بخواهد دلار را از دولت می گیرد و با آن دلار هرچه وارد کند 200 درصد سود دارد یعنی ما یک کشور وارد کننده و چین یک کشور صادر کننده می شود البته راهی را که ما ادامه می دهیم در صورت نبود نفت غیر ممکن بود، چون درامد نفت هم است و ما رقم های کلانی را صرف این کار می کنیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی ابراز کرد: در این 27 سال که از پیاده کردن سیاست های سرمایه داری بانک جهانی می گذرد، 1500 میلیارد دلار واردات داشتیم که باید 150 میلیون شغل ایجاد می شد یا حداقل 75 میلیون شغل ایجاد می شد اما این اتفاق نیفتاد زیرا ما برای خارجی ها شغل ایجاد کردیم و نفت را فروختیم بنابراین طبقه ای به وجود آمده است که از این سازوکار سودهای هنگفت می برد و دلار ارزان به نفع وارد کننده گان است .

رزاقی عنوان کرد: برخی از تولیدکنندگان مواد اولیه را وارد می کنند و سپس تولید می کنند و افرادی ثروت را به خارج انتقال می دهند و قاچاقاچیان جنس و مواد مخدر وارد می کنند و مسافران را به خارج را تشویق می کنند زیرا ارزان تر از مسافرت داخلی با هواپیما است که این نشان دهنده این است که ارز چه آسیب هایی به ملت رسانده است و نتیجه آن 12 میلیون بیکار، 20 و یا 30 میلیون فقیر و 30 هزار روستاخالی از سکنه است.

وی در ادامه یادآور شد: در این فضا آیا باید این سیاست های ایران برانداز را ادامه دهیم ؟و منابع نفتی و پتروشیمی را نابود کنیم؟ این همان چیزی است که کشورهای صنعتی می خواهند و تمام جنگ ها به خاطر این است که کشورها صنعتی نشوند و موادخام خود و ساخته های خود را بفروشند و تنها استثنایی که در ایران بوده است صنایع نظامی و دفاعی بوده است چون در این زمینه ایران را تحریم کامل کرده اند که نشان دهنده این است ما می توانیم در مورد صنایع دیگر هم همین کار را انجام دهیم ولی دولت باید دست به کار شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه اگر دلار گران شود، گرسنگی و مرگ و میر به وجود می آید، ادامه داد: ما وقتی که به یک بدن بیمار مرتب مسکن می دهیم وقتی که این داروها را قطع کنیم مسلم است که رنج آور است در مورد اقتصاد هم همینطور است ما در ابتدا باید به تولید کنندگان و مخصوصا کشاورزان یارانه بدهیم تاتولیدشان را بالا ببرند و به نسبتی که تولید افزایش یافت ما واردات مواد غذایی را کم کنیم تا کم کم به جایی می رسد که اگر از خارج وارد نکنیم.

رزاقی با اشاره به این که در مورد واردات کالاهای غیر ضروری و تجملی و سفر به خارج باید دلارهای بالا از همان ابتدا عرضه شوند، تصریح کرد: در این صورت ما یک فرصت 5 و یا 10 ساله می خواهیم تادلار را بالا ببریم و تولید داخلی افزایش یابد و از واردات بی نیاز شویم و باید موادخام هم صادر نکنیم بلکه نفت را به فراورده های نفتی تبدیل کنیم که این ها مواردی است که ما را از دلار بی نیاز می کند.

وی یکی از راه های پیاده کردن سیاست استقلالی ایران را حذف مدیران فاسد دانست و گفت: این سیاست با مدیران فاسد امکان پذیر نخواهد بود چون طبقه ای ثروتمند ضد منافع ملی به وجود آمده است و وضع موجود را به قیمت نابودی ملت ایران می طلبد آن ها را مدیرانی به وجود آورده اند که اقتصاد کشور را اداره می کنند همانطور که مدیران نجومی با چه وقاحتی حرف می زدند که این ها را باید مجازات کرد و بایدمدیران جهادی و ایثارگر را بر سرکار گذاشت.

این کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: بانظارت های دقیق باید مانع از این بشویم که افراد با پولی که برای تولید کالایی خاص گرفته اند آن را به طور مثال برای واردات اتومبیل گران قیمت خرج کنند که اگر این نظارت های دقیق باشند در عرض 7 و یا 8 سال ایران به کشوری صنعتی تبدیل خواهد شد و به کشورهای هم فکر خودش هم کمک می کند تا آن ها هم صنعتی شوند چون نوع صنعتی شدن این ها سرمایه داری نیست بنابراین آنچه که مقام معظم رهبری می گوید یعنی اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا می کند.

رزاقی در ادامه توضیح داد: این مسئله زمانی تحقق می یابد که قانون برای همه مدیران رعایت شود و از پولداران مالیات بگیریم مخصوصا کسانی که فعالیت های غیر تولیدی دارند باید سود آن ها را به قدری پایین بیاوریم که سود تولید برای آن ها صرف کند و به سمت تولید بروند حال آن فعالیت های غیر تولیدی می تواند واردات، خرید و فروش کالاها، اهتکار زمین و خانه و انواع فعالیت هایی باشد که به آن ها کمک می شود و نمونه اش حقوق های نجومی و وام های کلانی است که به افراد خاص داده می شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی در پایان خاطر نشان کرد: ایران در حال حاضر کشوری ضربه پذیر است و آمریکایی ها هر وقت که بخواهند با این اقتصاد ما را تنبیه می کنند و از ما نفت نمی خرند و کالاهای مورد نیاز را به ما نمی فروشند که در این صورت چند میلیون نفر خواهند مرد، مسئولین این مسائل را می دانند اما چرا وضع موجود را تغییر نمی دهند؟ چون منافع ملی برایشان مهم نیست و فقط ادعا دارند چون به قانون اساسی واندیشه های امام(ره) و بی نیاز شدن از خارج اعتقادی ندارند چون منافع آن ها در وضع موجود است و به راحتی فساد را دامن زده و توجیه می کنند و مجلس آن ها را استیضاح نمی کند چون این مدیران شبکه عظیمی را به وجود آورده اند.



انتهای پیام/


کد مطلب: 53474

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcc00qp.2bq1m8laa2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir