شهیدان رجایی و باهنر هرگز خود را فراتر از مردم نمی‌دانستند

10 شهريور 1400 ساعت 10:48

غلامرضا منتظری گفت: شهیدان باهنر و رجایی در میان مردم بودند و با مردم زندگی می‌کردند و هیچ‌گاه خود را فراتر از مردم نمی‌دانستند و به همین دلیل به محبوب‌ترین دولت‌های تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل شدند.


به گزارش زاهدنیوز ،غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، با بیان اینکه شاخصه‌ها و ویژگی‌های شهید رجایی و شهید باهنر باید در دولت سیزدهم ظهور و بروز پیدا کند، اظهار داشت: شهیدان باهنر و رجایی در میان مردم بودند و با مردم زندگی می‌کردند و هیچ‌گاه خود را فراتر از مردم نمی‌دانستند و به همین دلیل به محبوب‌ترین دولت‌های تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل شدند.

وی گفت: مردمی بودن یکی از شاهص‌هایی است که دولت‌ها و حکمرانان باید آن را مدنظر قرار دهند و براین اینکه یک نظام سیاسی یا دولت بتواند در اداره کشور موفق شود، به پشتوانه مردم نیاز دارد و پشتوانه مردمی زمانی کسب می‌شود که دولت‌ با مردم پیوند عمیق برقرار کند و از خوی زندگی اشرافی و تجمل‌گرایی فاصله بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد که مسئولان سبک زندگی ائمه معصومین(ع)، شهدا و امامین انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهند و افزود: خودبرتربینی و عدم پاسخگویی مسئولان، سم مهلکی است که به مرور زمان به اساس و بنیان نظام سیاسی آسیب وارد می‌کند. مسئولان موظف هستند که همانند اقشار متوسط و ضعیف جامعه سلوک داشته باشند تا از این طریق هم فاصله طبقاتی تشدید نشود و هم امید و دلبستگی مردم به حکومت افزایش یابد.

منتظری به حرکت‌های ارزشمند فرهنگی و اجتماعی شهیدان باهنر و رجایی اشاره کرد و گفت: شهیدان باهنر و رجایی هرگز خارج از عرف و دستورات اسلام رفتار نمی‌کردند و همیشه در تصمیم‌گیری‌های خود مسیر ائمه معصومین(ع) و امام خمینی(ره) را در پیش می‌گرفتند.

وی به سفر آیت‌الله رئیسی به استان خوزستان اشاره کرد و یادآور شد: اینکه آیت‌الله رئیسی بدون تجملات و تشریفات خاص به میان مردم خوزستان رفته و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفته، اقدامی خوب و پسندیده است و ادامه این روش می‌تواند به نفع ترمیم سرمایه‌های اجتماعی نظام باشد که در دولت آقای روحانی مورد خدشه قرار گرفت. انتظار مردم از مسئولان همین است که بدون تجملات و دلسوزانه به میدان بیایند و پای حرف‎‌های آنها بنشینند و برای رفع مشکلاتشان از جان و دل مایه بگذارند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 60304

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcc01qe.2bqxx8laa2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir