در گفت و گو با کارشناس مذهبی مطرح شد؛

امام جعفر صادق (ع)، گنجینه تمام نشدنی علم و معرفت

6 خرداد 1401 ساعت 9:20

حجت الاسلام مصطفی باهری گفت: شخصیت امام صادق (ع) به اندازه‌ای جامع و برجسته است که همه مسلمانان توجه ویژه به آن حضرت داشتند و ایشان گنجینه‌ای علم و معرفت بود.


حجت الاسلام مصطفی باهری، کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با زاهدنیوز با اشاره به شخصیت و فضایل امام صادق علیه السلام بیان کرد: فضیلت الهی و وجود مقدس امام صادق (ع) از بقیه انسان های عادی و معمولی استثنا بود و این یک موهبت ویژه و الهی که مخصوص انسان های انتخاب شده است که اصطلاحا آنها را معصوم تعریف می کنند.

وی با اشاره به امام صادق (ع) که گنجینه‌ای علم و معرفت بود افزود: شخصیت امام صادق (ع) به اندازه‌ای جامع و برجسته است که همه مسلمانان توجه ویژه به آن حضرت داشتند و برتری علمی و شخصیتی ایشان را ستوده اند و از نظر مسئله علم و تقوا و خدمت به انسانیت در مکتب علم این امام بزرگوار چهار هزار شاگرد پرورش یافت که مجتهد و به اصطلاح فقه شاگردان امام بودند.

وی ادامه داد: پس چطور می شود که چهار هزار آدم در برابر یک شخصیت متواضع و خاضع باشند که هر چه گفته می شود با جان و دل می پذیرند و این نشان دهنده برخورداری از علم الهی است.

کارشناس مذهبی با بیان ویژگی های روحانیت اصیل و انقلابی در نگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: روحانی اصیل روحانی است که برای خودش جایگاهی قرار ندهد و در حقیقت هدف خدمت به دین، مکتب، اسلام و انسانیت باشد و روحانی انقلابی یعنی روحانی عالم به شرایط زمان و مکان باشد و خودش را هر لحظه برای اقدام کردن و در صحنه بودن آماده کند، کار امروز را به فردا واگذار نکند و روحانی انقلابی باید در دفاع از دین آمادگی کامل و جامع داشته باشد.

وی با اشاره به جنبش فرهنگی امام صادق (ع) ادامه داد: جنبش فرهنگی امام صادق(ع) که با رهبری خود این امام بزرگوار بود در حقیقت از چند بعد تشکیل شد؛ تربیت شاگردان خاص که از لحاظ علمی و باورهای اعتقادی نیاز به تفکر امام صادق(ع) داشتند که در دنیای گسترش معارف اهل بیت به صورت ناب و خالص برای مردم تبلیغ می کردند.

وی گفت: یک بخش عظیم این جنبش فرهنگی، حفظ آثار امام صادق(ع) بود که شاگردان آنرا حفظ کردند و دیگری زنده نگهداشتن فرهنگ اهل بیت (ع) به عنوان جنبش فرهنگی که وظیفه هر مسلمان است.

حجت الاسلام باهری اذعان کرد: روحانیت به عنوان دانش آموختگان مکتب اهل بیت(ع) در واقع باید به وظیفه خود عمل کنند و هیچ راهی غیر از اینکه در کنار مردم و جوامع باشند، ندارند روحانیت باید معارف اهل بیت(ع) را برای مردم بیان کند و به عنوان واسطه باشند به تعبیر وجود مقدس امام زمان(ع)، حجت ائمه برای مردم هستند.


انتهای پیام/


کد مطلب: 60944

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcc0oqe.2bqx08laa2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir