مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میرجاوه خبر داد؛

برداشت بیش از 5هزار تن گندم در شهرستان مرزی میرجاوه

26 خرداد 1399 ساعت 13:10

محسن كهرازهي گفت: متوسط برداشت گندم در هر هكتار از مزارع كشاورزي ميرجاوه حدودسه تن است و پيش بيني می شود بیش از پنج هزار تن از اين محصول در اين شهرستان برداشت شود.


کهرازهی مدير جهاد كشاورزي شهرستان مرزي ميرجاوه در گفت و گو با زاهدنیوز، بیان کرد: از 7هزار و 250 هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان مرزی میرجاوه ۲۵۰۰ هكتار زیر کشت گندم می باشد که کار برداشت این خوشه های طلایی در این شهرستان از اول خرداد ماه آغاز و تا پایان تیرماه ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه سه سال متوالی برداشت گندم بصورت مکانیزه در حال انجام می باشدباعث رضایتمندی کشاورزان شده چرا که هم در زمان و هم محصول باکیفیتی برداشت می شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان میرجاوه با بیان اینکه چهار نوع گندم از نوع بولانی، خوشه، روشن و زردکی کشت می شود، خاطرنشان کرد: متوسط برداشت گندم در هر هكتار از مزارع كشاورزي ميرجاوه حدودسه تن است و پيش بيني می شود بیش از پنج هزار تن از اين محصول در اين شهرستان برداشت شود.

 
 
محسن کهرازهی تاکید کرد:۱۰۰هکتار افزایش سطح کشت نسبت به سال قبل داشتیم و در سه سال اخير براي برداشت مكانيزه گندم در اين شهرستان از دستگاه های كمباين استفاده می شود.

وی اذعان کرد:همچنین گندم برداشت شده به صورت تضمینی هر کیلو 2هزار و 650 تومان از کشاورزان خریداری می شود.



انتهای پیام//


کد مطلب: 58163

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcc1sqp.2bq4e8laa2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir