عضو شورای اسلامی کرباسک:

طرح ایجاد اولین روستای سبز سیستان در روستای کرباسک موفقیت آمیز خواهد بود

19 شهريور 1396 ساعت 12:24

عضو شورای اسلامی کرباسک عنوان کرد: طرح ایجاد اولین روستای سبز سیستان در روستای کرباسک موفقیت آمیز خواهد بود بنابراین مسئولان با کمک به اجرای این طرح می توانند تحول مثبتی ایجاد کنند.


به گزارش زاهدنیوز، ابراهیم سراوانی در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا ابراز کرد: با اجرای این طرح در مبادی ورودی و خروجی، پارک و بوستان ورودی، فلکه ی ورودی، حاشیه ی خیابانها و کوچه های روستا و درب منازل ساکنین روستا با استفاده از توان خود مردم بسیجیان و دانش آموزان درخت مثمر کاشته خواهد شد.

وی افزود: این طرح دارای مزایای بسیاری است چرا که هزینه ی چندانی ندارد و اجرای آن باعث ایجاد محیطی سرسبز، مفرح، نشاط، بالندگی و سرزندگی روستا می شود همچنین در صورت اجرای موفقیت آمیز آن دیگر روستاها نیز به صورت خود جوش این طرح را اجرا خواهند کرد و تنها هزینه ی طرح تهیه ی نهال مثمر رایگان است که در برابر منافع بی شمار آن قابل به ذکر نیست.

دارنده چهار نشان علمی از آکادمی استرالیا خاطرنشان کرد: دستگاهها و ادارات مجری طرح وظایفی دارند که در این راستا با هماهنگی فرماندار شهرستان زابل و بخشدار بخش مرکزی زابل، طرح تهیه و به وسیله طراح برای مردم توجیه و تبیین شود همچنین پس از توجیه طرح با مردم روستا هماهنگی به عمل آید تا کسانی که قصد دارند طرح در کوچه و خیابان و درب منزل آنها اجرا شود و لیست مربوطه را امضا کنند.

سراوانی ادامه داد: دهیاری کرباسک از هر طریق ممکن دستگاه حفاری سیار که با تراکتور کار می کند را تهیه و نسبت به حفر چاله ها در محلهایی که مردم روستا تعیین می کنند اقدم کنند همچنین شهرداری زابل، بنیاد مسکن زابل و دهیاری کرباسک خاک مرغوب را از آبرفتهای کف رودخانه هیرمند به محل روستا حمل و در اختیار مردم قرار دهند.

دارنده نشان علمی از دانشگاه ملی گرجستان اظهار کرد: نهالهای مثمر توسط مردم، بسیجیان، جوانان و نوجوانان روستا با نظارت مسولین مربوطه، فرماندار و بخشدار کاشته و توسط مردم و دهیار روستا حفظ، آبیاری و نگهداری شود و اداره آب و فاضلاب روستایی زابل نسبت به واگذاری انشعاب آب جهت آبیاری درخت های غرس شده در بوستان ورودی روستای کرباسک اقدام کند که در این راستا مسولیت حسن اجرای آبیاری بر عهده ی دهیار روستای کرباسک می باشد.

سراوانی تاکید کرد: مسولیت حفظ، نگهداری و آبیاری درختهای کاشته شده در حاشیه ی خیابانها و کوچه ها و معابر روستا بر عهده ی دهیار روستای کرباسک و مسولیت آبیاری نهالهای کاشته شده ی درب منازل با ساکنین روستا خواهد بود همچنین مسئولیت پیگیری و تهیه ی نهال مثمر با هماهنگی و نظارت فرماندار و بخشدار بر عهده ی دهیار محترم روستا خواهد بود و دهیار روستا هم هر سه ماه یکبار گزارش اقدامات انجام شده در این زمینه را به طراح و بخشدار و فرماندار ارایه کند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 55832

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcci4qp.2bqp18laa2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir