زاهدانه گزارش می دهد؛

جای خالی لاله های محراب در میدان نماز شهرستان زاهدان/ نصب المان های میلیونی مهمتر است یا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

10 شهريور 1395 ساعت 8:08

کاش بجای نصب المان های میلیونی در شهر کمی هم به فکر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگو گرفتن از شهدا باشیم؛ همان هایی که امام بر بازوانشان بوسه زد و به وجودشان افتخار می کرد.


به گزارش زاهدانه، سالهاست که خیابان ها و کوچه های هر شهر و روستایی مزین بنام مبارک شهداست تا این نامگذاری ها نشانه ای باشد برای ما رهگذران که یادمان نرود آرامش و آسایش امروز ما حاصل رنج و زحمات شهدایی است که درس ایثار، ایستادگی، مقاومت و شجاعت را یادمان دادند و رفتند.
باید گفت در استان سیستان و بلوچستان و کلان شهر زاهدان هم کوچه و خیابان های زیادی به نام شهدا حک شده است اما جای خالی تصاویر شهدای محراب مسجد علی ابن ابی طالب(ع) در میدان نماز این شهرستان خالی است که اگر همت مسئولان امر و همچنین مسئولان فرهنگی شهر مضاعف شود حک 20 تصویر از شهدای نماز که هزینه چندانی هم در بر ندارد علاوه بر تغییر فضا و زیباسازی میدان باعث می شود یاد و خاطر شهدای محراب هر روز در یاد مردم زنده نگه داشته شود که این مهم خود منجر به تقویت ایمان در افراد می شود.
شهدایی که در هفتم خرداد ماه سال 1388 آخرین دیدار خویش با معبود را در خانه امن خدا برقرار کردند که ناگهان حادثه ای تروریستی توسط یک عامل انتحاری در میان صفوف نماز جماعت رخ داد و در پی آن 20 لاله محراب به شهادت رسیده و قریب به 125 نفر زخمی و مجروح شدند.
با این وجود امیدواریم مسئولین زیر پونز کلانشهر زاهدان را هم ببینند و هزینه ای را هم جهت زیباسازی میدان شهدای نماز در نظر بگیرند .

هزینه ای به اعتبار 2 میلیارد و 300 میلیون ریال
\"\"

هزینه ای بالغ بر 12.000.000.000 دوازده میلیارد ریال
\"\"


المان میدان امام رضا(ع): 700 میلیون تومان هزینه
\"\"


حک تصویر 20شهید بر روی بنر چند هزار تومان هزینه دارد؟
\"\"

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در خصوص پیشنهاد خبرنگار زاهدانه مبنی بر حک تصاویر شهدای نماز در این میدان اظهار داشت: نصب تصاویر شهدای نماز این شهرستان را در اولویت کاری خود قرار می دهد.
عباس پالاش گفت: در سیستان و بلوچستان علاوه بر نامگذاری 23 میدان بنام شهدا 41 تابلو نیز از تمثال شهدا در سطح شهر نصب شده است تا فضای شهری مزین به عطر و بوی شهدا باشد.
وی با بیان اینکه میادین و فضاهای آموزشی استان بنام شهدا نامگذاری می‌شود، گفت: باهدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدا 60 فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان به نام شهدا مزین شده است.
این مسئول ادامه داد: تاکنون 28 مدرسه شاهد در استان وجود دارد که تعداد 1500 دانش آموز شاهد در آن مشغول به تحصیل هستند و از نظر علمی نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارند.
پالاش 21 حسینیه بنام شهدا در استان را از جمله پتانسیل‌های ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود: در طول سال 50 برنامه مذهبی و فرهنگی در این حسینیه‌ها برگزار می شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد:همه نهادها باید به شیوه‌ای برنامه‌ریزی کنند که راه شهدا و فداکاری های آنها به فراموشی سپرده نشود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 51917

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdccmoqp.2bqss8laa2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir