لزوم تخلیه محله غیرمجاز چادران کنارک/ کمک رسانی به آسیب دیدگان آتش سوزی ادامه دارد

20 فروردين 1397 ساعت 11:45

فرماندار کنارک از ادامه روند کمک رسانی به آسیب دیدگان حادثه آتش سوزی در محله چادران خبر داد.


به گزارش زاهد نیوز، بیژن بختیار فرماندار کنارک در گفتگو با عصرهامون از کمک رسانی به محله چادران کنارک خبر داد و گفت: ۱۸ خانوار کپر نشین ساکن سکونتگاه‌های غیر رسمی کنارک (محله چادران) که هفتم فروردین ماه امسال دچار آتش سوزی کپر شده بودند اسکان یافته اند.
وی با بیان اینکه هلال احمر اقدامات اولیه برای کمک رسانی به ساکنین این محله را انجام داده افزود: پزشکان کنارک نیز به صورت مستمر در این منطقه حاضر شده و مردم را مورد مداوا قرار داده و وسایل خنک کننده سرمایشی نیز در نظر گرفته شده است.
وی حضور این افراد در این منطقه را غیرقانونی عنوان کرد و افزود: طبق قانون ما موظف نبودیم به این افراد کمک کنیم چون به صورت غیرقانونی در این منطقه مستقر شده اند اما بر حسب وظیفه انسانی از همان لحظات نخست آتش سوزی وارد عمل شدیم.
فرماندار کنارک علت آتش سوزی را بی احتیاطی ساکنین این کپرها عنوان کرد و افزود: سال گذشته نیز این منطقه دچار حریق شد.
وی افزود: بسیاری از ساکنین این منطقه که صورت غیرقانونی در آنجا ساکن شده اند خواهان جابه جایی شده اند که در این خصوص برنامه ریزهای خوبی صورت گرفته است و در سفر آینده وزیر راه و شهرسازی به استان این موضوع مطرح و نتیجه گیری خواهد شد.
بختیار ادامه داد: در حال حاضر 172 خانوار در این منطقه سکونت دارند که برخی از آنها اتباع بیگانه هستند و هیچ هویت مشخصی ندارند.
وی این محله را مامن افراد سودجو و خلافکاران دانست و گفت: متاسفانه برخی با سوء استفاده از موقعیت این مکان به صورت غیرقانونی در آنجا ساکن و دست به اقدامات ساختارشکنانه می زنند.

انتهای پیام//


کد مطلب: 56219

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdccoiqp.2bqes8laa2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir