رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان:

فریب موسسات خصوصی انتخاب رشته را نخورید

پایگاه خبری زاهدانه , 23 مرداد 1395 ساعت 9:32

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان در توصیه ای به داوطلبان و خانواده آنان گفت: فریب مؤسسات خصوصی را نخورید، زیرا در ایام انتخاب رشته دانشگاهی، مؤسسات و آموزشگاه‌هایی هستند که بدون آگاهی لازم اقدام به مشاوره می‌کنند و با تبلیغات وسیع می‌توانند خانواده‌ها را جذب کنند.


حسینعلی شیرازی در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه در خصوص ارائه خدمات مشاوره ای و تحصیلی به داوطلبان کنکور اظهار داشت: در حال حاضر 17 پایگاه مشاوره انتخاب رشته کنکور در سطح استان در شهرهای زابل، زاهدان، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، بمپور، فنوج، قصرقند، نیکشهر، کنارک و چابهار راه اندازی شده است.

133 روانشناس و مشاوره در مدارس خدمات تحصیلی ارائه می کنند
وی هدف از ایجاد پایگاه‌های مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری توسط آموزش و پرورش را جلوگیری از اغواگری مراکز غیرعلمی، کمک به داوطلبان در انتخاب رشته و هدایت آنها در راستای کسب موفقیت‌های تحصیلی عنوان کرد و گفت: 133 نفراز روان شناسان ومشاوران مدارس در سراسر استان خدمات مشاوره ای به دانش آموزان وخانواده های آنان ارائه می دهند.
وی با بیان اینکه در شهرهای زاهدان چهار پایگاه و خاش دو پایگاه انتخاب رشته دایر شده است، گفت: آموزش و پرورش درهرمنطقه و شهرستان پر جمعیت حداقل یک پایگاه انتخاب رشته فعال کرده که در این پایگاه‌ها خدمات انتخاب رشته با دقت و شناخت کامل از وضعیت پذیرش دانشگاه‌ها توسط کارشناسان مشاوره تحصیلی ارائه می ‌شود.
این مسئول با اشاره برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت وب کنفرانس برای مشاوران مستقر در مراکز نامبرده افزود: در پایگاه‌‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش خدمات مشاوره به صورت ویژه ارائه می‌شود.

دقت کنید
وی در تکمیل این مطلب تصریح کرد: ابتدا مشاوره فردی به داوطلبان ارائه و پس از آن بر اساس فرم‌های تکمیل شده از سوی داوطلبان، علاقه‌مندی‌ آنها به رشته، شهر و دانشگاه‌ها مشخص شده و براساس ترازهای کسب شده انتخاب رشته توسط نرم افزار انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه مشاوران در مراکز فقط در تصمیم سازی ایفای نقش می کنند، گفت: هیچ مشاوری برای دانش آموزان و خانواده تصمیم گیری نمی کند بلکه تصمیم سازی می کند لذا این داوطلب و خانواده وی هستند که کار نهایی انتخاب رشته را انجام می دهند.

فریب مؤسسات خصوصی را نخورید
رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان ضمن توصیه به خانواده‌ها مبنی بر اینکه برای انتخاب رشته دقت کافی داشته، گفت: در این زمینه مراقب باشید فریب مؤسسات خصوصی را نخورید، زیرا در ایام انتخاب رشته دانشگاهی، مؤسسات و آموزشگاه‌هایی هستند که بدون آگاهی لازم اقدام به مشاوره می‌کنند و با تبلیغات وسیع می‌توانند خانواده‌ها را جذب کنند.
وی در خصوص رفاه حال داوطلبان کنکور و خانواده آنان نیز خاطر نشان کرد: هزینه مشاوره انتخاب رشته در پایگاه‌های آموزش و پرورش، خیلی کمتر ازمراکز غیردولتی می باشد.
گفتنی است؛ در این راستا پنجاه درصد تخفیف برای فرزندان خانواده های معظم شهدا، جانبازان و فرهنگیان در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/


کد مطلب: 51539

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdccopqp.2bqs18laa2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir