اشرف غنی: افغانستان هیچگاه مستعمره نخواهد شد

7 تير 1398 ساعت 14:30

رییس جمهور افغانستان با اشاره به مذاکرات صورت گرفته برای برقراری صلح و امنیت در افغانستان تاکید که افغانستان هیچگاه مستعمره نخواهد شد و این را قبول نخواهد کرد.


به گزارش  زاهدنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، «اشرف غنی» در حاشیه سفر خود به پاکستان در نشستی اعلام کرد که افغانستان هرگز مستعمره نخواهد شد.

غنی در موسسه مطالعات استراتژیک اسلام‌آباد، با انتقاد از وابستگی شدید میان طالبان و پاکستان، خواستار تغییر در این روند شد.

وی گفت: یکی از اولویت‌های دولت وحدت ملی افغانستان عادی سازی روابط با پاکستان و پیدا کردن یک راه حل سیاسی برای حل اختلافات است.

غنی همچنین افزود: لویه جرگه افغانستان به دنبال ایجاد یک راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به خشونت‌ها است و اشتباهات گذشته نباید در روابط جدید افغانستان و پاکستان تکرار شود.

وی از عمران خان خواست تا هیاتی را در سطح مدیران و وزرا برای حل اختلافات با افغانستان تشکیل دهد. غنی همچنین از آمادگی اتحادیه اروپا در این زمینه نیز خبر داد.

غنی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را یکی از اولویت‌ها و نیازهای مردم این کشور خواند و گفت که صلح در آینده یکی از حقوق اساسی مردم افغانستان خواهد بود.

رییس جمهور افغانستان با اشاره به مذاکرات این کشور با کشورهای دیگر در جهت برقراری صلح و امنیت در افغانستان تاکید که افغانستان هیچگاه مستعمره نخواهد شد و این را قبول نخواهد کرد.

«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان نیز که در این نشست حضور داشت، گفت: آینده افغانستان و پاکستان به هم گره خورده و در این راه دوکشور با چالش‌هایی روبرو هستند.

وی افزود: برای دستیابی به صلح نیاز به همکاری مشترک افغانستان و پاکستان است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 57281

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdccsiqp.2bqm48laa2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir