یک کارشناس مذهبی:

ورود ماهواره به منزله استقبال از شیطان در خانه است

26 آذر 1394 ساعت 9:40

یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه ورود ماهواره در خانه به منزله استقبال از شیاطین است، گفت: در این برهه از زمان می طلبد تا با بصیرت افزایی برای خانواده ها و جوانان از اثرات منفی این رسانه غربی آنان را آگاه کنیم زیرا حضور ماهواره ها در خانه به مرور زمان فرهنگ و سبک زندگی را برای ما نهادینه و یا حداقل عادی می کند که با دین و فرهنگ ما مغایر است.


به گزارش زاهدانه، ماهواره همان ابزار شیطانی که با ورود به کانون خانواده ها سبب فروپاشی این بنیان اجتماعی و فاصله گرفتن اعضای خانواده از هم شد.
تماشای بی وقفه شبکه های ماهواره ای برای جستجو کردن سریال و برنامه های مورد علاقه افراد باعث شد تا فرهنگ اسلامی در برخی از خانواده ها دستخوش تغییراتی قرار بگیرد که در آن ارزش ها و فرهنگ های اصیل خانوادگی نادیده گرفته شوند به گونه ای که امروز ماهواره و اینترنت صاحب اختیار اغلب افراد شده اند و لحظه ای نمی توان از آنها فاصله گرفت. این ابزار که با هدف فروپاشی خانواده های اسلامی توسط کشورهای غربی ساخته شد رفته رفته موجب بی بند و باری برخی از افراد و بروز انحرافات جنسی، بدحجابی و کمرنگ شدن نقش والدین در بین دارندگان ماهواره شد.
از طرفی در دنیای کنونی که اکثر خانواده ها دغدغه شغلی زیادی برای امرار معاش خانواده شان دارند از نقش اصلی خود که تربیت فرزندان صالح و سالم است دور مانده اند بگونه ای که به وضوح می توان مشاهده کرد امروز روی پشت بام اکثر خانه ها یکی دو عدد دیش ماهواره خودنمایی می کند.
در این زمینه حجت الاسلام حسینعلی گرگیچی در گفت و گو با خبرنگارما در خصوص آسیب شناسی و تزریق فرهنگ غربی از راه دور اظهار داشت: ماهواره در دنیای امروز بعنوان یک وسیله ارتباطی است که با توجه به تفکر غربی راه اندازی شد و درصدد نابودی خانواده ها در کشورهای جهان سوم بخصوص ایران است تا فرهنگ کشورهای اسلامی را تغییر دهد.
وی با اشاره به مهمترین آسیب های شبکه های ماهواره ای در خانواده ها گفت: در خانواده هایی که ماهواره جای پای خود را باز کرده است به مرور زمان سبک زندگی خود به خود تغییر پیدا می کند و تجمل گرایی، حسادت، ایجاد فاصله بین اعضای خانواده، بی بند و باری و تبدیل مدهای نامتعارف در جامعه اسلامی عادی می شود.
مسئول تعلیم وتربیت ناحیه مقاومت زاهدان با بیان اینکه ورود ماهواره در خانه نگاه به زن و حجاب زن را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: از بین رفتن و روابط خانوادگی و نامفهوم شدن واژه محرم و نامحرمی در افراد از دیگر آسیبهایی است که افراد یک جامعه را تهدید می کند.
وی با اشاره به اینکه دیدن این برنامه ها توسط فرزندانی که قوه تحلیل مناسبی ندارند مضر است، ادامه داد: از آنجایی که در دنیای کنونی خانواده ها بعلت مشغله های کاری فرصت کمتری را در اختیار فرزندان خود قرار می دهند، فرزندان نیز برای پر کردن اوقات فراغت و غیره خود به تماشای سریال ها و برنامه های مختلف این رسانه غربی می پردازند که تنها هدف دشمن از آن نیز فروپاشی و تغییر باورها و اعتقاد افراد است تا بدین نحو به اجرای اهداف شوم خود برسد.
حجت الاسلام گرگیچی از جمله اثرات سوء این شبکه های ماهواره ای را بلوغ زودرس جوانان اهم از دختر و پسر عنوان کرد و ادامه داد: بروز رفتارهای خشونت آمیز و پرخاشگرایانه، افزایش فساد های اجتماعی، جرم و جنایت به سبک ماهواره، سرد شدن روابط بین زن و شوهر، افت تحصیلی و شغلی دانش آموزان و دانشجویان و بی بند و باری در جامعه و خانواده از دیگر معضلاتی است که تماشای این برنامه ها در پی دارد.
وی با اشاره به اینکه تماشای ماهواره نه تنها حریم اعضای خانواده را از بین برده بلکه سبب الگوگیری های نادرست جوانان نیز شده است، گفت: بسیاری از نوجوان و جوانان به دلیل تماشای بدون کنترل برنامه های ماهواره ای گرفتار خرافه پرستی، کمرنگ شدن اعتقادات و از همه مهمتر بی بند و باری شده اند و به وضوح می توان مشکلات شخصیتی را در آنها مشاهده کرد.
این مسئول ادامه داد: در این راستا هم اکنون در شبکه های دیجیتالی کشور برنامه های متوعی پخش می شود که اهم افراد می توانند بنابر علایق خود آنها را انتخاب کرده و تماشا کنند.
وی توزیع کتاب و نشریات متفاوت در بین گروه های حلقه صالحین در خصوص دجالواره را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: در این راستا تاکنون نسبت به جمع آوری ماهواره ها نیز در شهر اقدام کرده ایم که در ازای آن نیز دستگاه دیجیتال به افراد واگذار شده است.
گرگیچی با بیان اینکه ورود ماهواره در خانه به منزله استقبال از شیاطین است، بیان کرد: در این برهه از زمان می طلبد تا با بصیرت افزایی برای خانواده ها و جوانان از اثرات منفی این رسانه غربی آنان را آگاه کنیم زیرا حضور ماهواره ها در خانه به مرور زمان فرهنگ و سبک زندگی را برای ما نهادینه و یا حداقل عادی می کند که با دین و فرهنگ ما مغایر است.

گزارش: نجمه خسروپرست(منبع جوان)


کد مطلب: 48560

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdccxpq0.2bq4e8laa2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir