نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در نشست اعضای ستاد اعتکاف استان:

احکام اعتکاف برای مردم بیان شود

28 دی 1401 ساعت 9:05

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مساجد محوری در سطح محلات در برگزاری مراسم اعتکاف اولویت دارند و با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله ظرفیت رسانه‌ها به بیان احکام اعتکاف جهت افزایش آگاهی مردم بپردازیم.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، آیت‌الله مصطفی محامی در نشست اعضای ستاد اعتکاف استان ضمن تأکید بر رعایت احکام شرعی در برگزاری مراسم اعتکاف بیان کرد: مساجد محوری و جامع در سطح محلات در برگزاری مراسم اعتکاف اولویت دارند و باید تمرکز بیشتری روی این مساجد داشته باشیم و با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله رسانه ملی به بیان احکام اعتکاف جهت افزایش آگاهی مردم بپردازیم.

وی افزود: گام نخست کار این است که مصداق مسجد جامع در محلات تعریف و بر اساس آن مساجد محوری را انتخاب و اقدام برای برنامه‌ریزی جهت برگزاری مراسم اعتکاف داشته باشیم.

محامی تصریح کرد: یک از اهداف اعتکاف گوشه‌نشینی و افزایش ارتباط با خداوند متعال است؛ اما متأسفانه گاهی در برگزاری مراسم دچار افراط‌‌وتفریط می‌شویم به‌گونه‌ای که یا حجم برنامه و سخنرانی‌ها زیاد است که فرد زمان کافی برای رازونیاز با خداوند را ندارد و یا بالعکس هیچ‌گونه برنامه‌ای تدارک دیده نشده تا فرد معتکف در افزایش ارتباط با خداوند مورد تذکر قرار گیرد و کاملاً به حال خود رها شده است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بر لزوم ترویج فریضه اعتکاف در سطح جامعه تأکید و در این جهت ملاحظاتی را مطرح کرد و ادامه داد: ثبت مرخصی و حضور کارکنان ادارات در مراسم اعتکاف نباید به‌گونه‌ای باشد که کار مردم بر زمین بماند و باید در این جهت تدابیر لازم اتخاذ شود.

محامی گفت: حضور اقشار خاص جامعه از جمله دانشجویان و دانش‌آموزان در مراسم اعتکاف حائز اهمیت بوده و فواید مختلفی دارد و این جهت نیز باید موردتوجه قرار گیرد.

امام‌جمعه زاهدان تشریح کرد: دریافت هزینه از معتکفین به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که میزان مبلغ دریافتی مشخص و افراد نیازمند تنها در حد توان خودپرداخت داشته باشند و الباقی مبالغ از سوی کمک‌های خیرخواهانه نهادها و خیرین تأمین شود.

امام‌جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: نباید از فضیلت اعتکاف در ماه مبارک رمضان غافل شویم؛ بلکه باید با برنامه‌ریزی درست و مناسب آن هم در استان تلفیقی همچون سیستان و بلوچستان اقدام به برگزاری مراسم اعتکاف در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان داشته باشیم.

انتهای خبر/


کد مطلب: 61827

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcd5j09.yt0fx6a22y.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir