در چابهار

سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه «تیاپ» آغاز به کار کرد

14 اسفند 1392 ساعت 12:43

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه «تیاپ» از امروز به مدت دو روز در چابهار آغاز به کار کرد.


به گزارش زاهدانه ، حجت‌الاسلام عباس دانشی  اظهار داشت: این جشنواره به طور همزمان در مجتمع فرهنگ و ارشاد چابهار و منطقه آزاد برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: 50 فیلم کوتاه استانی که توسط کمیته هنری بازبینی و پذیرفته شده که در این جشنواره مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرد.

این مسئول گفت: این فیلم‌ها در هفت بخش بهترین کوتاه، بهترین کارگردانی مستند، بهترین فیلم مستند، بهترین تدوین، بهترین تصویر برداری، بهترین فیلم‎نامه و بهترین فیلم داستانی کوتاه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: احمد الستی مدرس دانشگاه، ابوالفضل جلیلی کارگران و فیلم ساز و داور استانی عبدالرحمان نورزهی هستند.

دانشی خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری این جشنواره، ورکشاپ کارگردانی و فیلم سازی استاد احمد الستی در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد برای فیلم‌سازان چابهار برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان متذکر شد: این جشنواره بیشتر با پشتکار و پیگیری هنرمندان چابهار که از چندسال قبل با مشارکت هم انجمن هنری با حمایت فرهنگ و ارشاد راه‌اندازی کرده‌اند و تمام آثار راه یافته به این جشنواره بومی استان است.

لازم بذکر است کلمه بلوچی «تیاپ» در فارسی به معنای «ساحل» است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 31217

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcd5x0s.yt0ff6a22y.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir