پرداخت کنندگان جرایم سربازی قادر به دریافت «گذرنامه» نیستند/ لفظ «خرید» برای خدمت سربازی کاملا اشتباه است

20 بهمن 1393 ساعت 9:23

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 94 مجلس با بیان اینکه لفظ «خرید خدمت سربازی»که از سوی عوام به کار می‌رود کاملا اشتباه است، گفت: افرادی که 8 یا 10 سال فراری بوده‌اند اکنون با پرداخت جریمه می‌توانند از برخی امتیازات بهره‌مند شوند اما نمی‌توانند گذرنامه دریافت کنند.


به گزارش زاهدانه ، «غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی» عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 94 مجلس با بیان اینکه کلمه «خرید خدمت سربازی» که از سوی عوام به کار می‌رود کاملا اشتباه است، گفت: صحیح این کلمه پرداخت جریمه توسط سربازان فراری است و این تعبیر آن است که شما در جاده‌ای با 200 کیلومتر سرعت بروید و بعد بگویید پول می‌دهم تا بتوانم با این سرعت بروم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: یک عده‌ای به هر دلیلی از رفتن به سربازی طفره رفته‌اند و اکنون فراری محسوب می‌شوند و یا اینکه نمی‌توانند به خدمت سربازی خود برگردند و اکنون 8 یا 10 سال فراری شده‌اند و می‌خواهند این سال‌‌ها را استمرار ببخشند، حال دولت باید با آنها چه برخوردی کند؟

وی در ادامه افزود: بحث خرید سربازی ظلم به همه افراد است و دولت در لایحه خود بحث جریمه فراریان از خدمت سربازی را مطرح کرد و مجلس نیز در آن تغییراتی ایجاد کرد مثلا ده سال را به 8 سال تقلیل داد اگرچه بنده با همان ده سال موافق بودم.

جعفرزاده ایمن‌آبادی بیان داشت: مجلس شورای اسلامی برای خرید سربازی قاعده‌ای نگذاشته‌ است و تنها آنهایی که 10 سال فراری بوده‌اند اکنون با پرداخت جریمه می‌توانند از برخی امکانات کشور استفاده کنند و دیگر نیازی نیست که فراری باشند یعنی می‌توانند رأی دهند اما نمی‌توانند کاندیدا شوند و یا اینکه قادر به گرفتن گذرنامه نیز نخواهند بود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 94 مجلس خاطرنشان کرد:‌ در قانون اساسی بحثی با عنوان خرید خدمت سربازی وجود ندارد و سال‌های گذشته هم که این امر انجام می‌شد کاملا اشتباه و غیرقانونی بود، لذا بحث خرید خدمت سربازی کاملا منتفی است زیرا همه نمایندگان با آن مخالف هستند.  

انتهای پیام/ 


کد مطلب: 44556

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcd9k0o.yt0ok6a22y.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir