با حضور مشاور عالی رئیس جمهور صورت گرفت

راه‎اندازی تکنو پارک در منطقه آزاد چابهار

3 بهمن 1392 ساعت 21:15

با حضور اکبر ترکان مشاور عالی رئیس جمهور، تکنو پارک در حوزه تجاری و اقتصادی در محل دانشگاه بین‎المللی منطقه آزاد راه‎اندازی شد.


به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد چابهار، تکنو پارک چابهار مصمم است با اثربخشی و تخصص، ساختار انعطاف پذیر و فناوری کارآمد، بهترین پارک علم وفناوری حوزه تجاری، اقتصادی کشور و منطقه در زمینه‌های تولید و انتقال فناوری به صنایع، کارآفرینی در جهت توسعه پایدار ملی باشد.

هدف اصلی تکنو پارک چابهار کمک به توسعه کسب و کارهای دانش محور و در نتیجه افزایش توان اقتصادی- علمی منطقه با تکیه بر توان علمی متخصصان است که تحقق آن منجر به تحقق اهدافی از قبیل: افزایش تولید ناخالص ملی از طریق خلق محصولات و بازارهای جدید، ایجاد شغل خصوصا برای نیروهای دانشی و تحصیل کرده منطقه و استان، جلوگیری از فرار مغزها و تجاری سازی نتایج تحقیقات دانشگاهی و غیره می‌شود.

گفتنی است: مزایای استقرار تکنو پارک در منطقه آزاد چابهار شامل مزیت‌های بسیاری منجمله: برخورداری شرکت‎های دانش بنیان از معافیت مالیاتی و گمرکی، استفاده از امکانات و زیرساخت های مشترک و کاهش هزینه، تسهیل ارتباط با نیروهای متخصص و جوان دانشگاهی و تامین نیروی کار افراد بومی منطقه و بسیاری دیگر از فرصت‌ها می‌شود.

شایان ذکر است فاز اول این تکنو پارک که مطالعه راهبردی و امکان سنجی بود که منجر به تهیه اساسنامه و چارت اجرایی شد طی سه ماه گذشته صورت پذیرفته است.

 

انتهای پیام/


کد مطلب: 29788

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcdj50x.yt0nj6a22y.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir