در گفت و گو با کارشناس سیاسی عنوان شد؛

مسئله فلسطین بدون شک بنیادی ترین و عمیق ترین مسئله جهان اسلام است

7 ارديبهشت 1401 ساعت 12:07

یعقوب کریمی گفت: مسئله فلسطین بدون شک کهنه‌ترین، عمیق‌ترین و بنیادی‌ترین مسئله و مسئولیت پیش روی جهان اسلام، منطقه خاورمیانه و بلکه تمام جهان است.


یعقوب کریمی؛ کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز با اشاره به اینکه کشوری تحت عنوان اسرائیل در دنیا وجود ندارد بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری تشبیه رژیم صهیونیستی به یک غده سرطانی معنا پیدا کرده است و کشورهای قدرتمند دنیا وقتی دیدند این رژیم مشکلات عدیده ای بر آنها ایجاد کرده به سمت مرزهای فلسطین سوق دادند.

وی افزود: مسئله فلسطین بدون شک کهنه‌ترین، عمیق‌ترین و بنیادی‌ترین مسئله و مسئولیت پیش روی جهان اسلام، منطقه خاورمیانه و بلکه تمام جهان است، سرزمینی که متعلق به انسان های مظلوم بود و نماد ظلم در دنیا هستند.

وی ادامه داد: هیچ کدام یک از کشورهای دنیا همچین موجودیتی برای این رژیم قائل نیستند و امروز تمام ظلم و ستمی که بر مسلمانان روا میدارند از سوی ابرقدرت ها استکبار جهانی به رهبری امریکا حمایت می شود.


این کارشناس سیاسی با اشاره به اهمیت حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس تصریح کرد: امسال برای ما و مسلمانان روز قدس یک سال متفاوت است و از طرف دیگر فلسطین هم دچار یک تغییرات اساسی شد.

وی گفت: مقاومت مسلمانان فلسطین یک تغییر و رویکرد جدیدی را در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی در پیش گرفتند و از انتفاضه سنگ تبدیل به پهبادهای بسیار قوی با امکانات و دانش بومی مسلمانان منطقه سرچشمه گرفت.

کریمی ادامه داد: این حرکت فلسطینیان رژیم اسرائیل را عاصی کرده و آنها شب و روز خواب ندارند و حتی آنهایی که در سرزمین های اشغالی هستند اذیت می کنند و شرایط را در سرزمین های اشغالی برای اسرائیل سخت کردند.

وی اذعان کرد: پس از وقفه 2 ساله با اقتدار هر چه توان تر پشت سر مقام معظم رهبری به پا خیزیم و عید اصلی روز قدس است، روزی که همه ما به خروش می آییم و همه سراسر کشور با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به خیابان ها می آیند تا ثابت کنیم به مظلومان فلسطین که ما در کنار آنها هستیم.

وی افزود: از همان زمان که امام راحل فرمودند و از ابتدا و پایه انقلاب در کنار فلسطینیان بودیم و امید را در دل آنها زنده کردیم و باعث پیروزی های مکرر در سال های اخیر بودند و این استقامت جواب داد و باعث خفت برای ابرقدرت ها و کشورهای به ظاهر مسلمانی که فریب خوردند و روابط خود را با اسرائیل عادی سازی کردند.

کارشناس سیاسی تشریح کرد: این جوش و خروشی که در دل مردم و جبهه مقاومت در غزه و سرزمین های اشغالی که مسلمانان به آنجا نفوذ کردند و عرصه را برای اسرائیل تنگ کردند یک حرکت مهمی و پاسخ کوبنده و دندان شکن به کشورهای ترسویی که برای منفعت دنیوی خود طرف اسرائیل را گرفتند.

وی ادامه داد: جواب دشمن غاصب کودک کش و ناجوان مرد اسرائیل را همین حرکتی است که ما تحولاتش را در قدس می بینیم و مسلمانان بدون ترس و شجاعانه در برابر زیاده خواهی های صهیونیست غاصب ایستادند و تا آزادی قدس تلاش می کنند و قدس آزاد خواهد شد و بر آرمان نظام مقدس و رهبری جامعه عمل پوشانده خواهد شد.

کریمی گفت: ما با حضور پررنگ و پرشور در روز جهانی قدس شعار مرگ بر امریکا را عملی می کنیم و برای ما به عنوان یک ایده ای که نشان استبداد ستیزی ما مقابله با استکبار است.

وی با اشاره به اینکه شعار مرگ بر آمریکا یک سمبول دفاع از مظلومیت و مبارزه با ظلم و ستم در سرتاسر دنیا است افزود: شعار مرگ بر امریکا برای ما هر انچه که در دین اسلام برای ظلم و ستم و طاغوت و کفر معرفی شده نماد دارد و لذا این شعار هیچوقت تا زمانی که تفکرات استکباری در تفکر غربی ها باشد از ذهن ما پاک نمی شود و ریشه در اعتقادات ما دارد و باعث تقویت نیروها و جبهه مقاومت می شود.

کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: ما منتظر این هستیم که با تلاش مسلمانان نه از طریق سازش و نه ضغف و سستی در برابر اسراییلی ها بلکه از طریق عزتی که ما داریم در یمن و فلسطین و جبهه مقاومت در همه جا بتوانیم بر جبهه استکبار پیروز شویم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 60828

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcdjj09.yt0zx6a22y.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir