در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛

مشکلی از نظر تامین کالاهای اساسی در سیستان وبلوچستان وجود ندارد/خشکسالی ها و کم بارشی فصل پاییز عمده عامل کاهش علوفه مرتعی

4 دی 1400 ساعت 16:09

محمدعلی نیکبخت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با اقدامات صورت گرفته در حال حاضر هیچ مشکل و کمبودی از نظر تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم وجود ندارد.


به گزارش زاهدنیوز، محمد علی نیکبخت دقایقی قبل در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد:یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی تأمین و در دسترس بودن کالاهای اساسی است و با اقدامات صورت گرفته تا پایان سال هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تامین کالاهای اساسی مانند برنج، گندم، روغن و شکر که جزو کالاهای پر مصرف و اساسی است به جد دنبال می شود تا مشکلی برای مردم پیش نیاید، مسئولیت تامین این کالاها نیز با اداره غله و خدمات بازرگانی است.

این مسئول ادامه داد: در شرایط بحرانی، تحریم های ناجوانمردانه ومحدویت هایی که پیش روی کشور است خوشبختانه این شرایط اگر بی نظیر نباشد کم نظیر بوده، چرا که در سطح ملی هیچ کمبودی در راستای تامین کالاهای اساسی از حداقل ۶ ماه تا حداکثر یکسال وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در سیستان و بلوچستان نیز به تبع آن شرایط مطلوب بوده و مشکلی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد.



وی در بخش دیگر سخنان خود خشکسالی ها و کم بارشی فصل پاییز را عمده عامل کاهش علوفه مرتعی برشمرد وافزود: برای جلوگیری از تنش تامین خوراک دام، با هماهنگی های انجام شده و فعال سازی کارخانجات تولید خوراک دام در استان، بجای نهاده خام دامی، کنسانتره یا همان خوراک آماده و غنی شده در استان تولید و از طریق توسط تعاون روستایی و عشایری تحویل دامداران سطح استان می کنیم.

نیکبخت با اشاره به خرید دام سبک وسنگین مازاد دامداران اشاره کرد وگفت: شرکت پشتیبانی امور دام استان آمادگی دارد تا دام مازاد دامداران سطح استان را براساس ضوابط ابلاغی خرید کند، همچنین در تأمین نهاده منطقه سیستان بدلیل شرایط خشکسالی مفرط و کمبود آب و عدم وجود مراتع در اولویت کار سازمان قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه توجه به زیر ساخت های ایجاد شده در تولید گوشت قرمز، سیستان وبلوچستان می‌تواند بخش عمده ذخایر استراتژیک گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تولید و تأمین کند، ادامه داد: در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ عقب ماندگی تاریخی داریم حدود یکسال است که ممنوعیت سرمایه‌گذاری و توسعه واحدهای مرغداری را برداشته ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اذعان کرد: در حال حاضر ٣٠ درصد گوشت مرغ مورد نیاز استان راتولید می کنیم و٧٠ درصد خارج از استان وارد می‌شود و برای رسیدن به مرز خودکفایی نیاز به ایجاد ۴٣٠ واحد جدید صنعتی پرورش مرغ گوشتی ٢٠ هزار قطعه ای داریم که هم‌اکنون نهضت‌ بزرگی در راه اندازی واحدهای جدید مرغداری در استان برپا شده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 60558

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcdjk09.yt0zk6a22y.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir