در گفت و گو با کارشناس مسائل مذهبی مطرح شد؛

تخریب قبور ائمه بقیع ریشه در تفکر بنی‌امیه دارد

20 ارديبهشت 1401 ساعت 8:11

هادی بامری گفت: هشتم شوال، سالروز غم‌انگیز تخریب حرم شریف ائمه بقیع (ع) به دست وهابیان آل‌سعود است.


هادی بامری؛ کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: هشتم شوال، سالروز غم‌انگیز تخریب حرم شریف ائمه بقیع (ع) به دست وهابیان آل‌سعود است، در این روز، تفکر ارتجاعی وهابی‌گری به بهانه برداشت غلط از دین، مضجع شریف و حرم نورانی ائمه بقیع(ع) و صحابه بزرگوار را ویران کردند و به خیال خود، سنت پیامبر (ص) را احیا کردند.


وی افزود: یکی از مهم ترین عوامل تخریب قبور مطهر ائمه (ع) بقیع استناد وهابیت به ظاهر آیات و به خصوص روایت است، در اینکه آنان ساخت مرقد برای اهل بیت (ع) را مظهر شرک و بت پرستی دانسته و در راه مبارزه با آن از هیچ کوششی دریغ نکرده اند.

بامری تصریح کرد: آنان با تصور به اینکه اگر مرقد و گنبد حرم آل محمد(ص) برداشته شود، مردم حرم شریفین از کفر و شرک بیرون می آیند ودر مسیر پرستش خداوند قرار می گیرند و این قضیه ریشه در تفکر بنی‌امیه دارد که طبق آیه 60 سوره اسراء از آنان به عنوان «الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ» یاد شده است.


وی ادامه داد: با این حال در قرآن کریم آیاتی وجود دارد دال بر جواز زیارت قبور، که من مختصراً به یکی از این آیات اشاره می کنم:
وَ لا تُصَلِّ عَلى‌ أَحَدٍ مِنْهُمْ ماتَ أَبَداً وَ لا تَقُمْ عَلى‌ قَبْرِهِ إِنَّهُمْ كَفَرُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ ماتُوا وَ هُمْ فاسِقُون
مفهوم آیه اینطور میفرماید :درباره منافق این دو کار را انجام نده (هرگز بر مرده هیچ یک از منافقین نماز نخوان! و بر کنار قبرشان براى دعا و طلب آمرزش نایست)، درباره غیر منافق یعنی انسان مومن این کار خوب و شایسته می باشد وبلکه یکی از سنت های نبوی می باشد.

این کارشناس گفت: از وظایف علمای اهل تسنن و تشیع این است که منادی وحدت باشند، بین مردم و با همدیگر اتحاد‌ برادری همدلی ایجاد کنند، تا تکفیرها نتوانند در آنان نفوذ کنند، همچنین با این عقد اخوت برادری پیوند آن ها محکم تر بسته خواهد شد و نقشه های شوم منافقین و دشمنان قسم خورده نقش برآب می شود.
کما فی السابق این ارتباط ها، اخوت ها و‌ محبت ها بین یک دیگر (روحانیت و مردم سنی ، شیعه ) بوده و هست.

وی با اشاره به اینکه پیوستن مسلمانان به داعش و احیای مجدد آنها انکان پذیر نیست خاطرنشان کرد: برادران اهل تسنن و تشیع وقتی با هم متحد و منسجم باشند داعش نمی تواند احیا شود و داعش آن انسجام خود را از دست داده است و ملت های اسلامی از نقش های شوم آن گروهک تکفیری بصیرت و آگاهی دارند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 60855

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcdkj09.yt0zk6a22y.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir