مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان خبر داد:

راه اندازی اردوگاه اسکان اضطراری در روستای ذوالفقار ریگی زاهدان/امدادرسانی همچنان ادامه دارد

12 اسفند 1397 ساعت 11:39

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شدت بارندگی ها در روز جمعه و آبگرفتگی منازل، یک اردوگاه اسکان اضطراری در روستای ذوالفقار ریگی زاهدان برپا شد.


رسول راشکی در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز، افزود: با توجه به شدت بارندگی ها در روز جمعه و آبگرفتگی منازل، یک اردوگاه اسکان اضطراری در روستای ذوالفقار ریگی زاهدان با 40چادر برپا شد.

وی ادامه داد: در این روستا 50خانه دچار آبگیری شده بود به نحوی که قابلیت سکونت نداشت، در این راستا و همجوار با روستا، یک اردوگاه اسکان اضطراری 40چادره برپا شد و خانواده های گرفتار در این سیلاب، در این اردوگاه اسکان داده شدند و لوازم و امکانات لازم برای اسکان موقت به آنان تحویل داده شد.

وی بیان کرد: در روز اول باران، 12 نقطه در زاهدان برای اسکان اضطراری سیل زدگان احتمالی شناسایی شده است.

وی با اشاره به امدادرسانی ها و خدمات رسانی به سیل زدگان، خاطر نشان کرد: در بارندگی های اخیر،9شهرستان درگیر سیلاب شدند، در این شهرستان ها در مجموع 33روستا نیز درگیر این سیلاب ها شده اند.

وی تاکید کرد: برای مدیریت بحران و امدادرسانی به خانواده های درگیر، 72تیم در قالب 310پرسنل و نجاتگر کار امدادرسانی را انجام داده اند.

راشکی با بیان اینکه امدادرسانی به آسیب دیدگان سیلاب ها همچنان ادامه دارد و برخی از راه های دسترسی به روستاها به تازگی باز شده است، اضافه کرد: در سیلاب اخیر 240خودرو گرفتار در سیلاب رهاسازی شده و به 650خانوار شامل 3هزار و 26نفر امدادرسانی انجام شده است.

وی با اشاره به توزیع 198دستگاه چادر در بین سیل زدگان، تصریح کرد: در این چادرها 199خانوار شامل 989نفر اسکان داده شدند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: براثر این بارندگیها 4نفر شامل سه مرزبان در میرجاوه و یک کودک در زاهدان فوت شده اند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 56995

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcdkn0k.yt09n6a22y.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir