واکنش نمایندگان خبرگان و مجلس درباره حماسه 9 دی؛

حماسه ۹ دی الگوی بصیرت و مقابله با فتنه است/ استکبار جهانی در سناریوی فتنه در راس مثلث قرار داشت

8 دی 1395 ساعت 11:03

نمایندگان مجلسین با بیان اینکه حماسه ۹ دی، منشور هدایت و منشأ بیداری نسل های آینده است، عنوان کردند: استکبار جهانی در سناریوی فتنه در راس مثلث قرار داشت.


به گزارش زاهدانه به نقل از عصرهامون، به مناسبت نزدیکی به سالروز حماسه 9 دی برخی از رسانه های بومی استان اقدام به مصاحبه با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی کردند؛  نمایندگان مجلسین با بیان اینکه حماسه تاریخی 9 دی الگوی بصیرت و مقابله با فتنه است عنوان کردند: استکبار جهانی در سناریوی فتنه در راس مثلث قرار داشت.
 
 حماسه تاریخی ۹ دی "الگوی بصیرت" و "مقابله با فتنه" است
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ملت ایران با خلق حماسه تاریخی ۹ دی نشان داد همواره پای آرمان‌های نظام و دفاع از حریم ولایت ایستاده‌ و این روز تاریخی به الگوی بصیرت و مقابله با فتنه تبدیل شده است.
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در گفت و گو با تسنیم اظهار داشت: ملت ایران با خلق حماسه تاریخی 9 دی نشان داد همواره پای آرمان‌های نظام و دفاع از حریم ولایت ایستاده‌ و این روز تاریخی به الگوی بصیرت و مقابله با فتنه تبدیل شده است.
امام جمعه زاهدان گفت: 9 دی برای ما یادآور روز فتح خاکریز دشمن و بیعت با رهبری است و ملت ایران در این روز پاسخ دندان‌شکنی به فتنه‌گران داد.
وی با اشاره به حوادث سال 88 عنوان کرد: در جریان فتنه 88 دشمنان داخلی و خارجی همه توان خود را به‌کار گرفتند تا از طریق آشوب و اغتشاشات، نظام را به سوی پرتگاه ببرند و این جسارت‌ها تا آنجا پیش رفت که حتی حرمت عاشورا را زیر‌سئوال بردند و به ائمه(ع) توهین شد.
آیت‌الله سلیمانی افزود: ملت بصیر ایران باید هوشیار باشند و با افزایش بصیرت خود اجازه ندهند، دشمنان و فتنه‌گران بتوانند فتنه جدید در کشور ایجاد کنند.
 
دشمن شناسی از آموزه های بزرگ حماسه ماندگار 9 دی است
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مردم پشتوانه محکم نظام هستند و دولتمردان به پشتوانه مردم می‌توانند در عرصه سیاسی حضور یابند، تصریح کرد: حضور 40 میلیونی ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری‌، اتحاد مردم با رهبری را به رخ دنیا کشید، حضوری که به گفته رهبر ‌انقلاب می‌تواند کوهی را جابه‌جا کند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن شناسی از آموزه‌های بزرگ حماسه ماندگار 9 دی است.
مولوی نظیر احمد سلامی با بیان اینکه دشمن با ایجاد فتنه 88 به دنبال قطع پیوند مردم با رهبری بود، اظهار داشت: مردم با بصیرت ایران اسلامی نشان دادند در مواقع سخت  پشتیبان رهبری و نظام اسلامی هستند.
 
9دی طومار رذالت اصحاب فتنه را درهم ریخت
حسینعلی شهریاری در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه 9 دی را روز اطاعت امت اسلامی از دستورات مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: در این روز مردم با آگاهی و هوشیاری تودهنی محکمی به استکبار جهانی و ایادی داخلی آن به ویژه اصحاب فتنه 88 زدند.
وی با اشاره به اینکه برخی از روشنگری جریان 9 دی واهمه دارند، گفت: اصحاب فتنه همه باید واهمه داشته باشند زیرا در این روز تومار رذالت های اصحاب فتنه در هم ریخت و آنها را خانه نشین کرد.
 
9دی اصحاب فتنه را خانه نشین کرد
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به میزان اثر گذاری فتنه 88 در تحریم ها بیان کرد: اساسی ترین مشکلاتی که بعد از جریان 9 دی به وجود آمد به علت فتنه 88 بود از این رو هر چه گرفتاری داریم به علت خباثت سران فتنه است که انجام دادند.
شهریاری ادامه داد: هوشیاری رهبر انقلاب اسلامی بود که تمامی توطئه های دشمنان را خنثی و آنان را شکست داد.
 
تسلیم فرمایشات مقام معظم رهبری هستیم
علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص به خبرنگار زاهدانه گفت: 9دی روز بصیرت ملت ایران است.
وی افزود: ما تسلیم فرمایشات مقام معظم رهبری هستیم زیرا آنچه که ایشان صلاح بدانند قطعا همان اتفاق خواهد افتاد.
یارمحمدی در خصوص لغو سخنرانی ها در رابطه با روشنگری نهم دیماه نیز بیان کرد: من چیزی در زمینه لغو سخنرانی نشنیده ام اما امیدوارم این اتفاق رخ ندهد.
 
حماسه ۹ دی، منشور هدایت و منشأ بیداری نسل های آینده
نماینده سابق مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حماسه ۹ دی، منشور هدایت و منشأ بیداری نسل های آینده این مرز و بوم برای عبور از گذرگاه های حساس، پیچیده و دشوار تاریخی خواهد بود.
سید باقر حسینی در گفتگو با خبرنگار اوشیدا؛ ابراز داشت: مردم ایران اسلامی با بصیرت در مقابل گستاخی هدفمند عده‌ای که با اهانت به قرآن، حسینیه‌ها، مساجد و عزاداران مراسم حسینی، تخریب اموال عمومی، به بازی گرفتن مقدسات مردم و شعار علیه اصل ولایت‌فقیه آن‌هم در مراسم عزاداری سید سالار شهیدان امام حسین (ع) در روز عاشورا قرار گرفتند و حماسه ۹ دی را به وجود آوردند.
وی افزود: استکبار جهانی در سناریوی فتنه در راس مثلث قرار داشت و دشمنان داخلی انقلاب و دگراندیشان افراط گرا دو ضلع دیگر این مثلث فتنه بودند..
 
استکبار جهانی در سناریوی فتنه در راس مثلث قرار داشت
نماینده سابق مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم ایران اسلامی تا آخرین نفس مدافع راستین ولایت و پاسدار واقعی آرمان ها و ارزشهای نظام شکوهمند اسلامی می باشند و در مقابله با هر گونه توطئه و تهدیدی، آگاهانه و هوشیارانه از کشور محافظت می کنند.
حسینی تاکید کرد: حماسه ماندگار ۹ دی، کاری نبود که با اراده انسانی انجام پذیر باشد؛ بلکه دست قدرت خدای متعال، روح ولایت و روح حسین بن علی(ع) در لحظه لحظه این حماسه ماندگار دیده می شود.
وی در پایان گفت: مردم باید بصیرت خود را بالا ببرند؛ چرا که با افزایش بصیرت مردم دیگر دشمن نمی تواند با غبار آلود کردن فضا و بر عکس نشان دادن جریانات سیاسی کسی را فریب دهد.
 
۹ دی روز میثاق ملت ایران با ولایت
محمدباسط درازهی، نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با بیان اینکه حماسه 9 دی میثاق مردم با رهبر انقلاب بود، افزود: این حماسه افتخار بزرگی برای ملت ایران است که از آرمان های انقلاب دفاع کردند.
وی با بیان اینکه دشمن شناسی مهمترین پیام 9 دی بود، تصریح کرد: آمریکا خیانت کار و غیر قابل اعتماد است.
انتهای پیام/


کد مطلب: 53295

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcdkx0k.yt0sn6a22y.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir