رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

اشتغال زندانیان پس از آزادی‌ فراهم شود

14 آذر 1392 ساعت 16:41

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ‌با بیان اینکه پیگیر‌ مشکلات زندان‌ها در مجلس خواهم بود، گفت: ‌اشتغال زندانیان پس از آزادی‌ فراهم شود.


به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی زندان های سیستان و بلوچستان، دکتر شهریاری در بازدید از زندان این شهرستان ‌با اشاره به فعالیت‌های خوب جاری اصلاحی و تربیتی در زندان، این برنامه را نشان دهنده عزم مسئولان قضایی کشور و استان در سالم‌سازی بزهکاران اجتماعی ‌بر‌شمرد.

وی انجام برنامه‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش مهارت‌های شغلی را گام بسیار خوبی در توانمند‌سازی مددجویان دانست و اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی مناسب و پیگیری‌های زندان و سایر نهادهای ذیربط امکان اشتغال زندانیان پس از آزادی از زندان فراهم شود .

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه زندان به عنوان محیطی اجتماعی می‌بایست بخشی از جامعه شهری محسوب شده و امکانات مطلوب بهداشتی‌، درمانی و فرهنگی‌، حمایتی برای آن در نظر گرفته شود خواستار همکاری نهادها‌، ادارات و دستگاه‌های ذی‌ربط‌ استانی برای کمک به اداره بهتر زندان‌های استان شد‌.

‌نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به محدودیت‌ها و مضایقات مالی سنوات اخیر تلاش مدیریت و کارکنان زندان‌های استان را در اداره زندان‌ها با وجود کمبودها را در خور تقدیر دانست و اظهار داشت: مسئولان قضایی و زندان‌های استان می‌بایست ضمن انعکاس و اطلاع رسانی فعالیت ها و برنامه‌های خوب اصلاحی‌، تربیتی جاری در زندان‌ها مشکلات‌، نیازها و کمبودهای این حوزه را به اطلاع مسئولان ذیربط رسانده تا برای حل این مشکلات و نیازها چاره‌جویی شود.

‌وی آمادگی خود را برای پیگیری موارد عنوان شده از طرف مدیرکل زندانهای استان در خصوص کمبود اعتبارات سازمانی‌، بیمه درمانی مددجویان و سربازان وظیفه زندان‌ها در سطح استان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

‌شهریاری ‌اظهار امیدواری کرد زندانیان با استفاده از امکانات و برنامه‌های فرهنگی‌، تربیتی زندان بتوانند ضمن اصلاح زمینه بازگشت سالم خود به جامعه را فراهم آورند‌.‌

انتهای پیام/


کد مطلب: 28284

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcdox0x.yt0jj6a22y.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir